ارز مسافراتی مسافران اربعین

ارز مسافراتی مسافران اربعین

 

سعود اخوان درباره‌ی محدودیت زائران عتبات عالیات عراق برای گرفتن ارز مسافرتی از بانک‌ ها و صرافی ها، اظهار کرد:
با توجه به خودداری‌ بانک‌ و صرافی ها طبق ضوابط بانک مرکزی برای پرداخت ارز به مسافران عتبات برای رفع این مشکل توافقی با بانک مرکزی داشتیم و در حال هماهنگی با بانک ملت برای ارز مسافرتی به زائران عتبات عالیات عراق هستیم و این مشکل به‌ زودی رفع خواهد شد.

شایعاتی که این روز ها پیرامون ارز مسافرتی برای زائران اربعین منتشر شده، گفته میشود:
به‌ تازگی برخی خبر ها به نقل از مسئولان در مورد تامین ارز اربعین با دلار حدود هفت هزار تومانی منتشر شد و این‌ گونه از آن برداشت می‌ شد که  به این گروه از متقاضیان، ارز ارزان‌ قیمت برای سفر داده میشود.

ارز مسافراتی مسافران اربعین

ولی پیگیری موضوع از منابع مطلع حوزه ارزی با این توضیح همراه بود که:
قرار نیست بهیچ عنوان ارزی با نرخ نیما در قالب ارز مسافرتی به زائران پرداخت شود و آنان باید ارز مورد نیاز خود را از بازار تامین کنند،

اما هزینه ویزای این مسافران با توجه به نرخ روزانه نیما ،
بحساب سفارت عراق در ایران از سوی بانک مرکزی حواله خواهد شد. یعنی دیگر هیچ اسکناسی از صرافی و بانک مستقیما به زائران اربعین داده نمی‌ شود.

پس برخلاف برخی خبر ها، ارزی به عنوان ارز مسافرتی با نرخ نیمایی در اختیار زائران اربعین قرار نمیگیرد بلکه فقط هزینه ویزای زائران در قالب حواله ارزی با نرخ نیما پرداخت می‌ شود و ارز سفر باید از بازار و همانند سایر مسافران تهیه شود.

گفتنیست هر ساله همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و نزدیک شدن به ایام اربعین اباعبدالله (ع) حجمه های مختلفی علیه این حرکت عظیم جهانی انجام می‌ شود.

حجمه‌ ها و کینه‌ توزی‌ ها علیه این حماسه باشکوه در حالیست که با وجود حضور سالیانه بیشتر از دو میلیون ایرانی در مراسم اربعین عراق، نه فقط امکانات ابتدایی مثل پارکینگ مناطق مرزی، سامانه‌ های حمل‌ و نقل و… با مشکل روبرو می‌ شود که قیمت آن ها هم افزایش و زائران را که بیشتر اقشار متوسط و ضعیف هستند با مشکل مواجه می‌ کند.

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *