افزایش بهای دلار

خطای بانک چه تاثیری بر افزایش بهای دلار دارد؟

یکی از سوالاتی که در زمان افزایش بهای دلار مطرح می شود این است که چرا مردم به خریدن دلار و طلا روی آوردند ، به گفته ی یکی از نایب رئیسان اتاق بازرگانی این است که سیاست نادرست بانک مرکزی با فروش ارز با قیمت پایین به صرافی ها باعث شده است که ارز و طلا از چرخه ی اقتصاد خارج شود و به خانه ی مردم وارد شود. این کار دقیقا باعث می شود که ما به افزایش درآمد آمریکا کمک کرده ایم و به کشور خودمان ضرر زده ایم.

دلار به جای آن که به چرخه ی اقتصادی وارد شود به خانه  ها می رود

زمانی ارز و طلا برای اقتصاد کشورمان باشند مفید است ولی هنگامی که به خانه برود به اقتصاد کشور ضرر زدیم و همچنین به چرخه ی اقتصاد آمریکا کمک کردیم. برای اینکه دلار را با قیمت های بالایی خریداری کرده ایم و این باعث می شود که به چرخه ی اقتصاد کشورمان ضرر بزنیم.

 این کار اشتباه را بانک مرکزی انجام می دهد وتکرارش می کند. در موضوع ابتدایی این است افزایش بها دلار و بالا رفتن تقاضاها برای خریدن دلار ، افزایش بهای دلار با نرخ تورم رابطه مستقیمی داشته است. اگرچه تورم پایینی نسبت به کشورهای دیگر داشته و همچنین یک پول زیادی آمریکا با این کار از کشور ما نصیبش می شود و تنها دلیل این افزایش بهای دلار سیاست اشتباه بانک مرکزی است.

تاثیر جو روانی بر بالا رفتن بها ارز

رخدادی که بعد از کار بانک مرکزی بر افزایش بها دلار می گذارد این است که زمانی که تقاضای خرید ارز بالا می رود و باعث افزایش بهای ارز می شود و عدم اطمینان و نگرانی مردم بیشتر می شود و مردم به امر اینکه اموالشان در خطر نیفتد و برای آینده اشان دارایی بیشتری داشته باشد روی به خرید ارز می آورند.

کم شدن بها سود بانکی

بانک مرکزی اقدام به کاهش سود بانکی کرده اند و زمانی که سود بانکی کاهش پیدا می کند ارزش پول آن کشور هم کاهش پیدا می کند چون که پول کشور از بانک ها خارج می شود و وارد بازار هایی مثل بازار ارز می شود . این امر باعث پایین آمدن بهاء پول آن کشور می شود که این به اقتصاد کشور و همچنین باعث افزایش بها دلار خواهد شد.

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *