صرافی ها از افزایش قیمت ۱۷ ارز خبر دادند

افزایش قیمت ارز

صرافی ها از افزایش قیمت ۱۷ ارز خبر دادند

عملا مدیریت وقیمت گذاری دلار و ارز از دست بانک مرکزی کشورها به جز کشورهای تاثیر گذار خارج است و هیچ بانکی ابتدای روز نمی تواند قیمتی را اعلام کند. این نماینده مجلس تاکید کرد: معمولا چرخه اقتصادی و تعیین قیمت دلار از دبی مخابره می شود، در گذشته هر رقمی دبی اعلام می کرد در ایران نیز هان به عنوان قیمت دلار در نظر گرفته می شد. البته گاهی سلیانیه نیز محور اعلام قیمت دلار است. یوسفیان ما با بیان اینکه بانک های مرکزی نقشی در تعیین نرخ دلار ندارند، اظهار داشت: نقش بانک ها بعد از اعلام نرخ جهانی این بود که بگویند آنها می خواهند ارز را به چه مبلغی به صادرکننده و واردکننده ارائه دهند و این قیمت را به صرافی ها اعلام کنند. البته در حال حاضر تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومانی دلار در کشورمان تغییرات جهانی کمر مورد توجه قرار می گیرد. وی در این باره که عملا دلار ۴۲۰۰ در دست مردم نیست، گفت: دولت قیمت خود را برای دلار اعلام کرده است؛ اما قیمت واقعی ۴۲۰۰ نیست و معموا گران تر یا ارزانر است. اگر به چند کشور سفر کنید متوجه می شوید قیمت دلار همه جا یکسان نیست و بستگی به ارزش پول ملی آن کشور دارد. تاثیر مسائل سیاسی بر قیمت دلار معمولا چرخه اقتصادی و تعیین قیمت دلار از دوبی مخابره می شود، در گذشته هر رقمی دوبی اعلام می کرد در ایران نیز همان گفته شد. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نحوه قیمت گذاری دلار را تصریح کرد و گفت: دبی از جمله کشورهای تعیین کننده قیمت دلار است. عزت اله یوسفیان ما عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت وگو با خانه ملت، نحوه قیمت گذاری دلار را تصریح کرد و گفت: اگر اول صبح به بانک های مرکزی پاریس، لندن، دوبی، ایران و تمام کشورها مراجعه کنید می توانند قیمت دلار را اعلام کنند آنها تا حدود ساعت ۱۲ ظهرسعی می کنند تا حرکت جهانی دلار رقم بخورد و بعد قیمت ارز های خود را به صرافی ها اعلام می کنند. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه آخوندی نیز از قیمت گذاری دلار در اردبیل و کشورهای دیگر خبر داده است، ادامه داد: صحبتی که وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد، موضوعی است که هر روز در جهان حس می شود، حتی قیمت طلا تا در بازار جهانی مشخص نشود هیچ بانکی نمی تواند قیمت دقیق اعلام کند. نماینده مردم آمل در مجلس دهم با بیان اینکه کشورهایی که چرخش اقتصادی را در دست دارند قیمت های جهانی را رقم می زنند، گفت: سه فلز طلا، نیکل و نقره و دلار تاثیر بسزایی در اعلام نرخ های جهانی دارند و برای اعلام نرخ ها بیشتر منتظر اتفاقات روزانه می مانند.

آشنایی با کار صرافی - صرافی پارسه

وی گفت: زمانی که قطعنامه ۵۱۲ شورای امنیت را پذیرفتیم قیمت دلار ۵۰ درصد کاهش یافت و تعدادی ازسرمایه گذاران ایران سکته کردند بنابراین مسائل سیاسی در مباحث این چنینی اثرگذار است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید براینکه بخش عمده قیمت گذاری دلار تحت تاثیر جریان های سیاسی است، اظهار داشت: دولت باید تدابیری در نظر بگیرد تا در صورت هر تغییر جهانی و سیاسی گزینه لازم برای مدیریت بازار را در اختیار داشته باشد و متناسب با آن اقدام کند. وزیر صنعت با بیان اینکه با راه اندازی سامانه جامع نیا، یک بانک ارزی در کشور ایجاد شده است، گفت: نیازهای واقعی ارزی کشور برآورده می شود. به گزارش مهر، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همه صادرکنندگان و تولیدکنندگان این سوال را داشتند که چطور برای نرخ ارز تعهد بدهند؛ چراکه شرایط بی ثباتی بر بازار ارز و وجود صرافی ها نا معتبر به دلیل عوامل برون زا پیش آمده بود. بنابراین حاصل این بود که شرایط بدی پیش روی اقتصاد کشور قرار گیرد، اما اکنون ثباتی در اقتصاد ایران شکل گرفته است.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه نگران گرانی دلار نیستیم، بیان داشت: افزایش قیمت دلار در جاهایی به نفع ما تمام می شود به طور مثال وقتی نفت به فروش می رسد و قیمت دلار افزایش پیدا می کند در واقع درآمدزایی دولت بیشتر می شود اما این افزایش درآمد در مقابل کاهش ارزش پول ملی بی اهمیت است.
بیشر نگرانی ها در واقع در زمینه کاهش ارزش پول کشور است.کاهش ارزش پول ملی آینده خطرناکی برای کشور رقم می زند. عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در خصوص راهکارهای مدیریت بازار ارز، عنوان کرد: توزیع عادلانه ارز و اینکه افراد ارز را در خانه ها نگهداری نکنند در واقع مدیریت داخلی است، اما اصل مدیریت قیمت جهانی با مسائل سیاسی گره خورده است، یکی از این موضوعات برجام است و اگر ۲۲ اردیبهشت از برجام عبور کنیم احتمال کاهش قیمت ارز وجود دارد.

راه حل های تازه برای تامین ارز دانشجویی

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایجاد یک بانک ارزی در کشور صورت گرفته است و بنابراین ما را به سمت اقتصاد مقاومتی با مقاومت بالاتر حرکت خواهد داد؛ این در حالی است که به تدریج اگر گشایش بیشتری شد، ما گشایش بیشتری نیز در این سامانه فراهم خواهیم کرد؛ این یک اعلام آمادگی برای کشور است که همه نیازهای واقعی تولیدکنندگان و واردکنندگان تامین خواهد شد. شریعتمداری خاطرنشان کرد: برخی از نواقصی که در حین کار پیش خواهد آمد، رفع خواهد شد؛ ضمن اینکه مجموعه صرافی هایی که سالها با آنها کار شده است، ساماندهی خواهند شد؛ این در حالی است که آن دسته از کالاهایی که با ارز ۳۸۰۰ تومانی تامین اعتبار می شدند، به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان تامین یارانه خواهند شد تا با دلار ۴۲۰۰ تومانی بتوانند خود را وفق دهند. وی اظهار داشت: اکنون در سامانه نیما، یک بنا ساخته شده ولی نیاز به محوطه سازی دارد و باید کار را با سرعت بیشتری پیش برد؛ بانک مرکزی نرخ ۳۹ ارز را برای امروز اعلام کرد که براساس آن نرخ ۱۷ ارز نسبت به روز پنج شنبه افزایش و نرخ ۱۳ واحد پولی دیگر از جمله یورو کاهش یافت؛ نرخ ۹ ارز دیگر از جمله دلار ثابت ماند.

قیمت روز سکه در صرافی پارسه در تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۹

عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین زمان
سکه بهار آزادی تک فروشی ۱۷,۵۵۵,۰۰۰ (۰٫۷۲%) ۱۲۵,۰۰۰ ۱۷,۴۵۵,۰۰۰ ۱۷,۵۵۵,۰۰۰ ۱۴:۳۸:۲۵
سکه امامی تک فروشی ۱۸,۲۹۰,۰۰۰ (۱٫۳۳%) ۲۴۰,۰۰۰ ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸,۲۹۰,۰۰۰ ۱۵:۲۹:۳۵
نیم سکه تک فروشی ۸,۹۲۰,۰۰۰ (۰٫۴۵%) ۴۰,۰۰۰ ۸,۸۹۵,۰۰۰ ۸,۹۲۰,۰۰۰ ۱۳:۵۷:۳۲
ربع سکه تک فروشی ۵,۵۰۰,۰۰۰ (۰٫۷۳%) ۴۰,۰۰۰ ۵,۴۶۵,۰۰۰ ۵,۵۰۰,۰۰۰ ۱۴:۳۸:۳۴
سکه گرمی تک فروشی ۳,۵۳۵,۰۰۰ (۰٫۷۱%) ۲۵,۰۰۰ ۳,۵۳۵,۰۰۰ ۳,۵۳۵,۰۰۰ ۱۲:۰۲:۱۲
عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین ارزش ذاتی زمان
سکه بهار آزادی ۱۷,۵۲۵,۰۰۰ (۰٫۷۲%) ۱۲۵,۰۰۰ ۱۷,۴۲۵,۰۰۰ ۱۷,۵۲۵,۰۰۰ ۱۸,۰۷۷,۵۴۴ ۱۴:۳۸:۲۵
سکه امامی ۱۸,۲۴۰,۰۰۰ (۱٫۳۳%) ۲۴۰,۰۰۰ ۱۷,۹۵۰,۰۰۰ ۱۸,۲۴۰,۰۰۰ ۱۸,۰۷۷,۵۴۴ ۱۵:۲۹:۳۵
نیم سکه ۸,۸۹۰,۰۰۰ (۰٫۴۵%) ۴۰,۰۰۰ ۸,۸۶۵,۰۰۰ ۸,۸۹۰,۰۰۰ ۹,۰۶۳,۷۷۲ ۱۳:۵۷:۳۲
ربع سکه ۵,۴۶۰,۰۰۰ (۰٫۷۴%) ۴۰,۰۰۰ ۵,۴۲۵,۰۰۰ ۵,۴۶۰,۰۰۰ ۴,۵۵۶,۸۸۶ ۱۴:۳۸:۳۴
سکه گرمی ۳,۵۲۵,۰۰۰ (۰٫۷۱%) ۲۵,۰۰۰ ۳,۵۲۵,۰۰۰ ۳,۵۲۵,۰۰۰ ۲,۲۶۶,۵۹۲ ۱۲:۰۲:۱۲

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۴۰۸ ریال، لیر ترکیه ۱۰ هزار و ۳۸۸ ریال، روبل روسیه ۶۷۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۴۵ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دار اسرالیا ۳۱ هزار و ۸۴۳ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دار سنگاپور ۳۱ هزار و ۷۳۶ ریال، ده روپیه ریانکا ۲ هزار و ۶۶۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۲۳۴ ریال تعیین شد. نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۹۰ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۳۶۱ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۶۳۳ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۳ هزار و ۲۳۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۷۱۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۹ هزار و ۳۷۱ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۳ هزار و ۸۳۰ ریال، افغانی افغانستان ۵۹۸ ریال، روبل جدید باروس ۲۱ هزار و ۰۰۱ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۷۲۲ ریال و بولیوار جدید ونزوئا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزشگذاری شد.

 

منبع: روزنامه ابرار اقتصادی

به گزارش مهر ، براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه هشتم اردیبهشت ماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۷۱۵ ریال کاهش نسبت به روز پنج شنبه ۵۷ هزار و ۸۶۱ ریال و هر یورو نیز با ۱۸۸ ریال افت در مدت مشابه ۵۰ هزار و ۹۵۶ ریال ارزشگذاری شد. براین اساس هر فرانک سوییس ۴۲ هزار و ۵۳۳ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۸۴۴ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۲۷۵ ریال، کرون دامارک ۶ هزار و ۸۳۸ ریال، روپیه هند ۶۳۱ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۵۱۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۶ هزار و ۳۳۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۵۱۷ ریال، دار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۳ ریال، ریال عان ۱۰۹ هزار و ۲۳۶ ریال و دار کانادا ۳۲ هزار و ۷۳۷ ریال قیمت خورد.

قیمت دلار و نرخ ارزها در صرافی پارسه در تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۹

عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین زمان
دینار کویت ۱۹۳,۰۴۰ (۱٫۳۳%) ۲,۵۴۰ ۱۸۹,۹۷۰ ۱۹۳,۰۴۰ ۱۵:۲۹:۴۱
ریال عربستان ۱۵,۴۴۰ (۱٫۳۱%) ۲۰۰ ۱۵,۱۹۰ ۱۵,۴۴۰ ۱۵:۳۰:۴۲
ریال قطر ۱۴,۲۸۰ (۰%) ۰ ۱۴,۲۸۰ ۱۴,۲۸۰ ۴ اردیبهشت
ریال عمان ۱۴۱,۵۰۰ (۰%) ۰ ۱۴۱,۵۰۰ ۱۴۱,۵۰۰ ۴ اردیبهشت
دینار عراق ۵۲ (۰%) ۰ ۵۲ ۵۲ ۱ اردیبهشت
دینار بحرین ۱۳۹,۵۰۰ (۰%) ۰ ۱۳۹,۵۰۰ ۱۳۹,۵۰۰ ۴ اردیبهشت
لیر سوریه ۱۱۰ (۰%) ۰ ۱۱۰ ۱۱۰ ۱ اردیبهشت
کرون دانمارک ۹,۴۲۰ (۱٫۴%) ۱۳۰ ۹,۲۷۰ ۹,۴۲۰ ۱۵:۳۰:۴۲
کرون نروژ ۷,۲۷۰ (۱٫۳۹%) ۱۰۰ ۷,۱۵۰ ۷,۲۷۰ ۱۵:۳۰:۴۲
روپیه هند ۸۶۰ (۱٫۱۸%) ۱۰ ۸۶۰ ۸۶۰ ۱۳:۱۲:۴۲
روپیه پاکستان ۴۷۰ (۰%) ۰ ۴۷۰ ۴۷۰ ۱ اردیبهشت
دلار سنگاپور ۴۳,۷۳۰ (۱٫۳۲%) ۵۷۰ ۴۳,۰۴۰ ۴۳,۷۳۰ ۱۵:۳۰:۴۲
دلار هنگ کنگ ۷,۳۷۰ (۱٫۲۴%) ۹۰ ۷,۲۶۰ ۷,۳۷۰ ۱۵:۲۱:۴۲
رینگیت مالزی ۱۴,۷۷۰ (۱٫۳%) ۱۹۰ ۱۴,۵۳۰ ۱۴,۷۷۰ ۱۵:۲۹:۴۱
بات تایلند ۲,۰۴۰ (۰%) ۰ ۲,۰۴۰ ۲,۰۴۰ ۴ اردیبهشت
روبل روسیه ۹۳۰ (۲٫۲%) ۲۰ ۹۱۰ ۹۳۰ ۱۵:۲۱:۴۲
منات آذربایجان ۳۳,۸۸۰ (۰%) ۰ ۳۳,۸۸۰ ۳۴,۴۶۰ ۲۹ فروردین
درام ارمنستان ۱۲۰ (۰%) ۰ ۱۲۰ ۱۲۰ ۱ اردیبهشت
عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین زمان
دلار ۴۲,۰۰۰ (۰%) ۰ ۴۲,۰۰۰ ۴۲,۰۰۰ ۲۲ فروردین
دلار فردایی / سبزه ۴۸,۱۰۰ (۰%) ۰ ۴۷,۷۸۰ ۴۸,۴۶۰ ۲۵ بهمن
دلار فردایی / افشار ۴۸,۸۳۰ (۰%) ۰ ۴۸,۸۳۰ ۴۸,۸۳۰ ۲۵ بهمن
دلار نقدی / سبزه ۴۷,۷۰۰ (۰%) ۰ ۴۷,۷۰۰ ۴۸,۵۰۰ ۲۵ بهمن
دلار نقدی / افشار ۴۹,۰۶۰ (۰%) ۰ ۴۹,۰۶۰ ۴۹,۰۶۰ ۲۵ بهمن
دلار / سلیمانیه ۵۵,۲۰۰ (۰%) ۰ ۵۵,۲۰۰ ۵۵,۲۰۰ ۵ اردیبهشت
یورو ۶۸,۹۰۰ (۰%) ۰ ۶۸,۳۵۰ ۶۹,۳۶۰ ۱۵:۳۰:۴۲
پوند انگلیس ۷۹,۱۵۰ (۰٫۳۲%) ۲۵۰ ۷۷,۸۸۰ ۷۹,۱۵۰ ۱۵:۳۰:۴۲
درهم امارات ۱۵,۰۶۰ (۲٫۲۶%) ۳۴۰ ۱۴,۹۴۰ ۱۵,۱۸۰ ۱۵:۳۰:۴۲
لیر ترکیه ۱۴,۳۲۰ (۱٫۳۴%) ۱۹۰ ۱۴,۰۹۰ ۱۴,۳۲۰ ۱۵:۳۰:۴۲
یوان چین ۹,۱۳۰ (۱٫۳۳%) ۱۲۰ ۸,۹۹۰ ۹,۱۳۰ ۱۵:۳۰:۴۲
ین ژاپن ۵,۱۰۰ (۰%) ۰ ۵,۱۰۰ ۵,۱۰۰ ۳ اردیبهشت
دلار کانادا ۴۵,۱۴۰ (۱٫۳۲%) ۵۹۰ ۴۴,۴۲۰ ۴۵,۱۴۰ ۱۵:۳۰:۴۲
دلار استرالیا ۴۳,۸۷۰ (۱٫۳۲%) ۵۷۰ ۴۳,۱۷۰ ۴۳,۸۷۰ ۱۵:۳۰:۴۲
دلار نیوزیلند ۴۱,۰۰۰ (۱٫۳۳%) ۵۴۰ ۴۰,۳۵۰ ۴۱,۰۰۰ ۱۵:۳۰:۴۲
فرانک سوئیس ۵۸,۵۹۰ (۱٫۳۳%) ۷۷۰ ۵۷,۶۶۰ ۵۸,۵۹۰ ۱۵:۳۰:۴۲
افغانی ۷۳۰ (۰%) ۰ ۷۳۰ ۷۳۰ ۳ اردیبهشت
کرون سوئد ۶,۶۸۰ (۱٫۲۱%) ۸۰ ۶,۵۸۰ ۶,۶۸۰ ۱۵:۲۱:۴۲

قیمت حواله ارزی در صرافی پارسه در تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۹

عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین زمان
حواله یورو شرکتی ۶۶,۷۰۰ (۰%) ۰ ۶۶,۷۰۰ ۶۷,۰۰۰ ۱۹ فروردین
حواله یورو شخصی ۶۶,۷۰۰ (۰%) ۰ ۶۶,۷۰۰ ۶۷,۰۰۰ ۱۹ فروردین
حواله یورو دستی ترکیه ۵۷,۵۵۰ (۰%) ۰ ۵۷,۵۵۰ ۵۷,۵۵۰ ۳ اسفند
حواله روپیه هند ۸۳۰ (۰%) ۰ ۸۳۰ ۸۳۰ ۲۹ فروردین
حواله کرون سوئد ۶,۴۹۰ (۰%) ۰ ۶,۴۹۰ ۶,۴۹۰ ۲۹ فروردین
حواله فرانک سوییس ۵۶,۳۵۰ (۰%) ۰ ۵۶,۳۵۰ ۵۶,۳۵۰ ۲۹ فروردین
حواله یوان چین ۸,۶۸۰ (۰%) ۰ ۸,۶۸۰ ۸,۶۸۰ ۲۹ فروردین
حواله رینگیت مالزی ۱۴,۰۲۰ (۰%) ۰ ۱۴,۰۲۰ ۱۴,۰۲۰ ۲۹ فروردین
حواله ریال عمان ۱۳۵,۰۳۰ (۰%) ۰ ۱۳۵,۰۳۰ ۱۳۵,۰۳۰ ۱۸ فروردین
حواله دینار کویت ۱۶۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۱۶,۰۰۰ ۱۶۰,۰۰۰ ۲۸ بهمن
عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین زمان
حواله دلار آمریکا شرکتی ۵۵,۶۰۰ (۰%) ۰ ۵۵,۶۰۰ ۵۶,۹۹۰ ۲۸ فروردین
حواله دلار آمریکا شخصی ۵۴,۳۵۰ (۰%) ۰ ۵۴,۳۵۰ ۵۴,۶۰۰ ۱۹ فروردین
حواله دلار دستی ترکیه ۵۴,۲۵۰ (۰%) ۰ ۵۴,۲۵۰ ۵۴,۲۵۰ ۱۹ فروردین
حواله پوند ۷۷,۸۹۰ (۰%) ۰ ۷۷,۸۹۰ ۷۷,۸۹۰ ۲۹ فروردین
حواله درهم امارات ۱۳,۷۵۰ (۰%) ۰ ۱۳,۷۵۰ ۱۳,۷۶۰ ۱۶ فروردین
حواله دلار کانادا ۴۵,۰۱۰ (۰%) ۰ ۴۵,۰۱۰ ۴۵,۰۱۰ ۲۹ فروردین
حواله دلار استرالیا ۴۳,۹۰۰ (۰%) ۰ ۴۳,۹۰۰ ۴۳,۹۰۰ ۲۹ فروردین
حواله دلار نیوزلند ۴۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۴۰,۰۰۰ ۴۰,۰۰۰ ۱۸ فروردین
حواله ین ژاپن ۵۱۰ (۰%) ۰ ۵۱۰ ۵۱۰ ۲۹ فروردین
حواله روبل روسیه ۹۲۰ (۰%) ۰ ۹۲ ۹۲۰ ۲۸ بهمن

صرافی پارسه : خرید و فروش انواع حواله ارزی ، اعلام نرخ لحظه ای ارز ، خرید و فروش دلار ، خرید و فروش سکه ، ارسال پول به ایران ، ارسال پول به کشورهای دیگر

راه های ارتباطی صرافی پارسه :

تماس با شماره های : ۵۴۹۰۱ (خط ویژه) – ۸۸۹۰۸۰۰۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۱

فکس :  ۸۸۸۵۴۳۸۴

آدرس : تهران، میدان فاطمی، ضلع جنوب شرقی، پلاک ۴/۱

کانال تلگرام : صرافی پارسه

وبسایت : www.parsehex.com

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *