بازگشت صرافی به خرید و فروش ارز

بازگشت صرافی به خرید و فروش ارز

یک سری تغییرات در موارد بخشنامه ارز رخ داد که خرید ارز از صرافی ها امکان پذیر شده است. خرید ارز در سامانه نیما انجام می‌شود و به هیچ وجه به منظور وارد شدن صرافی ها به بازار آزاد ارز نیست.

بخشنامه جدید ارز به مرحله اجرا شدن در آمد و مهم ترین بخش آن این است که صرافی ها از بازار آزاد خرید و فروش ارز خارج شدند . در این میان بانک ها ، واردکنندگان و صادر کنندگان حضور داشتند و بانک مرکزی کارهایشان را کنترل می کنند. و همچنین وارد کنندگان کالا ، متقاضیان ارز و همچنین صادر کنندگان به عنوان فروشندگان و بانک ها ، صرافی ها به عنوان واسطه گر می باشند به منظور اینکه منابع را از عرضه کننده به متقاضی هدایت می کنند.

صرافی می توانند وارد سامانه نیما شوند و از طریق سامانه ، حواله های ارزی را بفروشند و همچنین ارز از صادرکنندگان خریداری کنند اما در اولویت بانک ها هستند.  همچنین برای تامین ارز اولویت اصلی بانک ها هستند ، بانک ها ارز مورد نیاز را به در خواست متقاضی تامین می کنند و از طریق صرافی به درخواست کننده ارائه می کنند.

در بخشنامه جدید :

در این روش متقاضی ارز فقط از طریق صرافی که بانک برای او انتخاب می کند می تواند خریداری کند و انتخاب صرافی به عهده بانک است. اما در بخشنامه جدید که بانک مرکزی صادر کرده امکان انتخاب صرافی برای متقاضی آزاد است و درخواست کننده از هر صرافی که می خواهد می تواند ارز موردنیاز خود را خریداری کند.

جزئیات دیگر بخشنامه ی بانک مرکزی این است که وقتی درخواست کننده ارز از طریق بانک ها وارد می شود و کارهایی که باید انجام شود را انجام می دهد موقعی که ارز مورد نیازش را می خواهد از صرافی ها تحویل بگیرد مجبور نیست که فقط  به صرافی بانک برود. البته می توانند از صرافی های مجاز که در سامانه نیما می باشند تهیه کنند.

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *