دولت عامل موثر در بالا رفتن نرخ ارز در صرافی

بالا رفتن نرخ ارز در صرافی

دولت عامل موثر در بالا رفتن نرخ ارز در صرافی

یکی از نمایندگان بودجه و برنامه مجلس اشاره کرد که دولت عامل موثر در بالا رفتن نرخ ارز در صرافی است ، زیرا دولت قدرت مدیریت قیمت ارز را دارد ولی کنترل آن را به درستی انجام نمی دهد. از آنرو شاهد گرانی ارز هستیم.

یکی از نمایندگان بانک مرکزی گفتند که : دیپلماسی اشتباه دولت در مدیریت بازار ارز باعث عدم تناسب بین ارائه نمودن و درخواست شد، بعد از دیپلماسی اشتباه در مدیریت باعث بسته شدن بسیاری از صرافی ها شده است.در بازدید از بازار ارز داشته ایم ، متوجه شده ایم که بسیاری از افراد با بسته شدن صرافی ها باعث بالا رفتن آمار بیکاری شده است و در بسیاری از شهرهای دیگر هم شامل این بالا رفتن آمار بیکاری هستیم.

گرانی ارز هدفمند است .

زیرا افزایش نرخ ارز تا حدودی به نفع دولت تمام می شود و به واسطه ی گران شدن ارز باعث جبران کسری بودجه می شود و اختلاف قیمت ارز برای دولت در آمد خالص را به ارمغان می آورد و به همین جهت است که دولت باعث گران شدن ارز و همچنین بیکاری بسیاری از صرافی ها است.

در برخی از خبرگزاری ها مقصر اصلی گران شدن ارز را صرافی ها می دانستند ولی با کسب اطلاعات بیشتر می توان مقصر اصلی این گرانی ارز را دولت دانست و دولت قدرت کاهش ارز را دارد و می تواند قیمت را کنترل کند ولی این کار را به دلایلی انجام نمی دهد.

صرافی های بسیاری در شهر ها بیکار شده اند و بسیاری از افراد کارشان کساد شده است دولت باید فکری برای قیمت ارز کند و باعث شود که دوباره صرافی ها به کار خود برگردند و از بیکاری نجات پیدا کنند. همچنین صرافی ها برای کسب و کار خود سکه می فروشند و کار خود را با فروش سکه ، شمش و … می گذرانند.

 

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *