بحران قیمت ارز در کشور

بحران قیمت ارز در کشور

بحران قیمت ارز در کشور / تا اطمینان در بازار ایجاد نشود قیمت های اجناس پایین نمی آید

انتظار تورمی و ترس از آینده، عامل اصلی جهش قیمت‌ها همگام با افزایش نرخ ارز بود، به عبارت دیگر، با افزایش نرخ ارز به نوعی ترس از گران شدن در آینده، منجر به جهش قیمت‌ها شد؛ اما با وجود کاهش نرخ ارز شاهد ارزان شدن کالا‌ها نیستیم. کارشناسان دلایل گوناگونی را دلیل این وضعیت می دانند.

عمده ترین دلیل که اغلب کارشناسان اقتصادی بر آن توافق دارند، این است که مردم به پایداری روند کاهشی امید ندارند و احتمال می دهند در روزهای آینده، بار دیگر قیمت دلار افزایش پیدا کند. به همین دلیل، بازار در مقابل کاهش قیمت ها از خود مقاومت نشان می دهد.

از سوی دیگر، در این روزها، مجموعه کالاهایی که با معیشت مردم ارتباط مستقیم دارند، در بدترین حالت حدود ۷۰درصد رشد کرده و کمتر کالای مصرفی پیدا می‌شود که زیر ۱۰۰ درصد گران شده باشد و اغلب کالاها تا حدود سه برابر نیز گران شده اند؛ اما نرخ ارز در این مدت چیزی حدود ۴ برابر افزایش یافت؛ بنابراین، می‌توان گفت، هیچ کالایی مانند معدل حرکت دلار حرکت نکرده و نباید به این زودی توقع کاهش آن‌ها را داشته باشیم.

بنا بر این گزارش، کاهش ۴۰۰درصدی ارزش پول ملی از یک سو و افت شدید قدرت خرید مردم در یک سال گذشته از سوی دیگر، نشان از یک آشفتگی عمیق در بازارها دارد و به نظر می رسد، این روند تا زمانی که دلار در یک نرخ به ثبات نرسیده باشد، نمی‌توان انتظار کاهش قیمت سایر بخش‌های اقتصاد مانند مسکن، خودرو و سایر کالا‌ها را داشت.

برای اینکه از اخبار ارز و دلار باخبر شوید میتوانید با صرافی پارسه در ارتباط باشید ، همچنین میتوانید کار های ارزی و حواله ارزی و … با صرافی پارسه در میان بگذارید تا با بالاترین سرعت انجام گیرد.

اخبار ارزاخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *