ثبات نرخ ارز و تاثیر آن در اقتصاد کشور

نرخ ارز و تاثیر آن در اقتصاد

 

ثبات نرخ ارز و تاثیر آن در اقتصاد کشور

تاثیر ثبات نرخ ارز در اقتصاد کشور ، در شرایطی که نرخ دلار ۴۵۰۰ تومان است هر آنچه که با این نرخ وارد کشور شود سود خالص بوده، بنابراین همه برای واردات از هم پیشی می گیرند. اتاق بازرگانی تعدادی پیشنهاد برای تغییر شرایط و ثبات نرخ ارز داده که مورد تایید کارشناسی و وزرای دولت قرار نگرفت.

پیشنهاد این شد که از منابع ارزی محافظت شده تا بتوانیم آن را برای واردات کالاهای اساسی از جمله: دارو و اقلام اساسی استفاده کنیم. باید در این کار مهم  صرافی های مجاز را به رسمیت شناخته و از آنها برای تحقق اهداف استفاده کرد.

عدم ثبات نرخ ارز باعث با مشکل مواجه شدن منبع ارزی کشورخواهد شد

 

اگر نرخ ارز به همین ترتیب ادامه یابد، منبع ارزی کشوری با مشکل مواجه خواهد شد و افرادی به سوء استفاده از واردات خواهند پرداخت. سیستم تک نرخی چهار هزار و پانصد تومانی که اکنون برای ارز پیش بینی شده است ، اگر مسئولان سریعتر به فکر چاره ای برای ثبات نرخ ارز نباشند باید شاهد به مشکل خوردن منابع کشور باشیم.

باید به کارشناسان مسائل اقتصادی اجازه ثبات نرخ ارز نیز داده شود، تا هر سال بر اساس نرخ تورم داخل و خارج از کشور رقمی به نرخ ارز اضافه کنند، به طوری که در قیمت ها ثبات داشته باشیم.

مناسب نبودن فضای کسب و کار در استان های کشور  روند کاهش ارز را باعث شده است.  اگر وضع به همین منوال پیش برود از نظر اقتصادی کشور ما به یکی از کشورهای آخر در دنیا تبدیل میشود .  در این شرایط  ورود سرمایه به داخل کشور کاهش خواهد یافته و هیچ سرمایه گذاری حاضر به ریسک نمی باشد که در چنین شرایطی روند سرمایه گذاری در کشور ما کند خواهد شد. برای تحقق این اهداف باید دستگاههای دولتی در برابر فضای کسب و کار برای ثبات نرخ ارز از خود مقاومت نشان ندهند.

 

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *