تاثیر سامانه نیما بر روی صرافی ها

یکسان سازی دلار

تاثیر سامانه نیما بر روی صرافی ها :

تاثیر سامانه نیما بر روی صرافی ها این بوده است که کارشان را محدود کرده است ، در کنار طرح محدودیت صرافی ها طرح دیگر ، یکسان سازی دلار ۴۲۰۰ تومانی تاثیر خود را بر روی صرافی ها و بازار ارز گذاشته است .

اما دو موضوعی که توجه همه رو بیشتر به خود جلب کرده این دو موضوع است :

۱ – اختصاصی کردن ارز مسافرتی
۲ – محدودیت کار صرافی ها

صرافی ها از ادامه کار خود به صورت قبلی منع شدند ، و البته برای برخی از صرافی هایی که منصف نبوده اند حقشان بود به این دلیل که برخی از صرافی ها در شلوغی و نا بسامانی بازار ارز حرکات ناموزون عجیبی انجام دادند و باعث بهم خوردن بازار ارز شدند .

و حالا امروز صرافی ها فقط می توانند چند عملکرد محدود آن هم زیر نظر دولت در سامانه نیما داشته باشند تا بازار ارز زیر نظر دولت سامان دهی شود . و به نظر برخی کارشناسان این عمل تا حدی به سامان دهی بازار ارز کمک کرده است .

رئیس بانک مرکزی در رابطه با این موضوع گفته است که : (( سامانه نیما در آغاز کار خود با استقبال خوبی مواجه شده است و صرافی ها و بانک ها نقش اصلی بازار ارز را بازی می کنند و با توجه به نقش موثر خود ایفای نقش کنند .

او اضافه کرد که در چهل دهه ی گذشته به دلیل نداشتن اشراف کامل به بازار ارز شاهد تلاطم و نوسانات در بازار ارز بوده ایم و با وجود سامانه نیما دیگر تمام معاملات و خرید و فروش ارز تحت نظارت و کنترل می باشد . ))

و یک مقام مسئول برای محدودیت کار صرافی ها در جلسه بین معاون اول رئیس جمهور و مجلس برگزار شده است گفته است که :
قرار بر این است که صرافی ها دوباره به کار خود برگردند و شرایط کاری با دستورالعمل جدید برای آن ها فراهم شود .

صرافی پارسه : خرید و فروش انواع حواله ارزی ، اعلام نرخ لحظه ای ارز ، خرید و فروش دلار ، خرید و فروش سکه ، ارسال پول به ایران ، ارسال پول به کشورهای دیگر

راه های ارتباطی صرافی پارسه :

تماس با شماره های : ۵۴۹۰۱ (خط ویژه) – ۸۸۹۰۸۰۰۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۱

فکس :  ۸۸۸۵۴۳۸۴

آدرس : تهران، میدان فاطمی، ضلع جنوب شرقی، پلاک ۴/۱

کانال تلگرام : صرافی پارسه

وبسایت : www.parsehex.com

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *