تبدیل شدن آژانس ها به صرافی و اشکالات آن

تبدیل شدن آژانس ها به صرافی

تبدیل شدن آژانس ها به صرافی و اشکالات آن

به دنبال حذف بانک ها از چرخه پرداخت ارز به مسافران و تبدیل شدن آژانس ها به صرافی کارشناسان اقتصاد از این سیاست دولت انتقاد کردند.

به گزارش «دنیای اقتصاد» بعد از اعلام تک نرخی شدن نرخ ارز از طرف بانک مرکزی صرافی ها غیر فعال شدند و بانک ها اقدام به فروش ارز مسافرتی با نرخ دولتی کردند؛ نرخ دولتی بیشترین یارانه را برای سفرهای خارجی اختصاص میدهد.

تبدیل شدن آژانس ها به صرافی

تبدیل شدن آژانس ها به صرافی و حذف بانک ها از این چرخه مشکلاتی را به دنبال داشت. کارشناسان بر این باورند که این سیاست دولت نه‌ تنها باعث تداخل وظایف نهادها و پیچیده و هزینه‌بر شدن امور خواهد شد، بلکه به‌دلیل ایجاد اشکالات فنی مشکلات زیادی برای مسافرانی که بدون استفاده از آژانس ها اقدام به سفر میکنند، ایجاد میکند و باعث سردرگمی آنها میشود.

این در حالی است که تنها بازگشت به بازار آزاد و خرید و فروش حواله از طریق صرافی ها میتواند در حل مشکل فروش و انتقال ارز در حوزه گردشگری راهگشا باشد.

 سیاست اشتباه دولت در خصوص تک نرخی کردن ارز و فروش ارز با نرخ دولتی مشکلات زیادی را در حوزه گردشگری ایجاد کرده است و باعث محدود شدن دسترسی مردم، گردشگران و فعالان کسب‌وکارها به ارز مورد نیاز خود شده است.

به عقیده فعالان گردشگری تنها راه حل مشکل وضعیت کنونی، آزاد سازی مجدد نرخ ارز و فروش آن در صرافی ها و بازار آزاد است تا هرکس بتواند نیاز ارزی خود را به قیمت واقعی ارز و بدون استفاده از یارانه‌های غیرلازم، از صرافی ها تهیه کند.

بنابراین، دیگر نیازی به حذف بانک‌ها از چرخه پرداخت ارز مسافرتی و نقش‌آفرینی آژانس‌های مسافرتی در این زمینه نخواهد بود که نه‌تنها این روش در هیچ‌کجای دنیا مرسوم نیست، بلکه منجر به ایجاد هزینه، و پیچیده شدن اوضاع تهیه ارز خواهد شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار بازار ارز با ما همراه باشد.

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *