حال و هوای جدید کار صرافی ها

حال و هوای جدید  کار صرافی ها

کارشناس مسائل ارزی در گفتگو خود با خبرنگاران گفتند  تا قبل از بخشنامه بانک مرکزی برای صرافی ها، پروسه کاری به این صورت بود که بازرگان باید به بانک مراجعه می کرد و بعد از اینکه تضامین بانک را ارائه می داد، از طریق سیستم بانکی مبالغ خود را به حساب بانک واریز و بانک نیز این پول را از سیستم بانکی به حساب شرکت یا بازرگان واریز می کرد، ضمن اینکه بانک ها نیز بعد از دریافت مبلغ مورد معامله، به خاطر نداشتن تضامین موردنظر از صرافی های شخصی، از واریز وجوه ممانعت می کردند اما بعد از این بخشنامه مقرر شده که مشتری بعد از اینکه تضامین موردنظر را ارائه می دهد، صرافی مورد نظر خود را نیز انتخاب نماید .

پس از آن مبلغ ریالی ارز معامله شده را به حساب صرافی منتخب خود که حساب شرکت  صرافی تضامنی است واریز نماید و این یعنی همان رویه ای که در گذشته اعمال شده است. و همچنین کارشناس مسائل ارز ادامه داد پس از انجام این مراحل، بازرگان می تواند پروسه انتقال ارز را از طریق صرافی مد نظر خود پیگیری نماید.

همچنین گفتند که  طی یک ماه و نیم گذشته این کار تاثیری نداشت اما ابلاغ تازه بانک مرکزی موجب شده حواله هایی که از طریق سیستم بانکی انجام نمی گرفت، انجام گیرد، این مسیر باز شده و مشتریان سیستم بانکی که توانایی ارسال حواله نداشتند از طریق صرافی ها می توانند کار خود را انجام دهند و این موضوع به  رونق کار سامانه نیما  کمک میکند.

در این مدل بانک مرکزی به راحتی می تواند از طریق بانک های عامل تبادلات به نرخ روزانه را در سامانه نیما رصد نماید ؛البته در سامانه نیما فقط صرافی های مجاز حضور دارند که فهرست آنها در سایت رسمی کانون صرافی ها وجود دارد و بازرگانان می توانند اسامی به روز شده صرافان مجاز را از این مرجع قانونی صرافان در کشور دریافت نموده وعملیات ارزی خود را از طریق آنها انجام دهند.

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *