دلایل نوسنات بازار ارز

دلایل نوسنات بازار ارز

دلایل نوسنات بازار ارز چیست؟

افزایش تقاضای ارز به موجب مصوبه آزاد سازی اتومبیل‌های موجود در مناطق آزاد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: بواسطه این مصوبه تقاضا برای ارز جهت تامین بخشی از منابع مورد نیاز برای آزادسازی اتومبیل‌های موجود در مناطق آزاد تشدید شد.

عضو شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه بانک مرکزی با این پیشنهاد مخالف بوده است گفت: علی رغم مخالفت بانک مرکزی بدلیل اصرار بعضی از اعضای دولت این موضوع به تصویب رسید و به التهابات بازار ارز دامن زد.

افزایش تقاضای ارز به موجب مصوبه مجوز واردات ۱۰۰ قلم کالا توسط مرزنشینان

هیئت دولت در مصوبه دیگری در ۲۴ بهمن ماه اجازه داد ۱۰۰ قلم کالا توسط مرزنشینان به کشور وارد شود و با توجه به اینکه برای خرید این کالا‌ ها باید ارز پرداخت شود تقاضای ارز تشدید شد و بر بازار ارز تاثیر منفی داشت.

ورود نقدینگی به بازار با کاهش سود سپرده‌ های بانکی

سپرده‌ های بانک مرکزی که سال گذشته با نرخ ۲۰ درصد باز شده بود آخر بهمن ماه سر رسید شد و بانک مرکزی با نرخ کمتری اقدام به تمدید این سپرده‌ ها کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر لزوم کاهش نرخ سود سپرده‌ ها و تسهیلات بانکی گفت: ما موافق افزایش نرخ سود نیستیم، اما کاهش سود سپرده‌ ها موجب خروج نقدینگی از بانک‌ ها شد و این منابع آزاد شده بعنوان تقاضای جدید به حوزه بازار ارز منتقل شده است.

تقاضا‌های ارز برای سفر‌های خارجی پایان سال

دلایل نوسنات بازار ارز تقاضای ارز برای سفر های خارجی است که یش بینی می‌شود نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار تقاضای ارز، بابت مسافرت‌ های خارجی شب عید در بازار ایجاد شود.

عضو شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ادامه داد: این رقم در مقایسه با میزان ارز اختصاص یافته به مسافرت‌های خارجی در سالهای گذشته پایین‌ تر است، اما بهر حال در نوسانات بازار ارز اثر گذار است.

تقاضای ارز برای واردات کالا‌های مورد نیاز مردم برای شب عید

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس واردات کالا‌ های مورد نیاز مردم برای شب عید را یکی دیگر است علل نوسانات بازار ارز خواند و گفت: واردکنندگان علاقه دارند که بصورت فشرده و در یک بازه زمانی خاص کالا‌ های خود را وارد بازار کنند لذا سرعت گرفتن واردات کالا‌ های مرتبط با ایام عید نیز در نوسانات بازار اثر گذاشته است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نرخ ارز و خبر های جدی ارزی میتوانید با صرافی پارسه در ارتباط باشید.

اخبار ارزاخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *