پرهیز گردشگران خارجی برای رفتن به بانک

مشکلات خرید ارز گردشگران خارجی

 

امروز قصد کردیم تا رابطه گردشگران با صرافی ها را بررسی کنیم.

بعد از گذشت چند ماه از تغییر مقررات ارزی در کشور و ایجاد ممنوعیت برای معامله در صرافی‌ ها و با وجود ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر امکان تبدیل ارز گردشگران خارجی در بانک‌ و صرافی ها، هنوز این بخش با مشکلاتی مواجه است.

معمولا گردشگران برای تبدیل ارز در شعب بانک در فرودگاه‌ ها اقدام می‌ کنند که البته ترجیح بیشتر همکاران و راهنمایان تور هم بر این است گردشگر ارز خود را در بانک تبدیل کند، اما نوشتن فرم و در صف ایستادن ، زمانی را از مسافر می‌ گیرد که گاه باعث نا رضایتی او می‌ شود،خصوصا آن‌ که بیشتر گردشگران از تفاوت نرخ ارز دولتی و آزاد به خوبی مطلع‌ اند و تمایل ندارند دوهزار تومان ضرر کنند .

گردشگران چندان از مراجعه به بانک استقبال نمی‌ کنند و ما شاهد خودداری گردشگران خارجی برای مراجعه به بانک هستیم وهمچنین تور های گردشگری معمولا کمتر به تبدیل ارز نیاز پیدا می‌کنند؛ چون قبل از سفر به ایران بیشتر هزینه‌ هایشان را پرداخته‌ اند و احتیاجی ندارند ریال هزینه کنند.

شاید برای خرید سوغات و صنایع‌ دستی به پول ایرانی نیاز داشته باشند که البته در سال‌ های اخیر حجم خرید گردشگران بسیار کم شده است ، از طرفی بیشتر آن‌ ها به علت اختلاف زیاد ارز دولتی و آزاد ترجیح می دهند که  با دلار و یا یورو از فروشگاه‌ های صنایع دستی خرید کنند.

رابطه گردشگران با صرافی ها باید بهبود پیدا کند زیرا برای کشور یک امر پیشرونده به حساب می آید. این راهنمای تور بعد از این توضیحات به گروهی دیگر اشاره کرد که مشمول گردشگران انفرادی می‌ شود و افزود: شاید بیشترین دردسر متوجه این ها باشد که تعدادشان هم بیشتر از تور ها است.

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *