راه تشخیص دلار تقلبی از اصل

راه تشخیص دلار تقلبی از دلار اصل

مدتی است که بانک مرکزی بمنظور کاهش التهاب ارزی، فروش ارز بصورت اسکناس را در صرافی ها در سراسر کشور ممنوع کرده و اگر چه بنظر نمیرسد این رویه طولانی مدت باشد، اما به هر حال سبب خرید و فروش ارز از طریق دلالی و خیابانی شده که این امر، ریسک خرید ارز تقلبی بخصوص دلار تقلبی را افزایش میدهد.

وقتی شما از سیستم خارج صرافی یا بانک نسبت به خرید دلار اقدام کنید، هیچ سند رسمی برای خرید ارز نداشته و نه خریدار و نه حتی فروشنده، به خوبی نمیداند که ارز مربوطه، تقلبی است یا اصل!

تشخیص دلار تقلبی از اصل :

*جنس کاغذ 

سه چهارم اسکناس های آمریکایی از کتان و یک چهارم آن از پارچه تشکیل میشود. این کاغذ دارای خطوط قرمزه این بوده و فیبرمانند هستند.

*مهر وزارت خزانه داری آمریکا

دومین مورد به مهر وزارت خزانه‌ داری آمریکا برمیگردد که بشکل سبز رنگ و در سمت راست اسکناس زده میشود.

*براق بودن یکی از عددها

در هر چهار گوشه اسکناس دلار، عدد اسکناس نوشته شده (۱۰۰، ۵۰، ۲۰ و غیر) که یکی از آن‌ها حالت طلاکوب و براق دارد و در مقابل نور برق میزند.

*برجسته بودن برخی نوشته ها

برخی از نوشته‌های اسکناس‌های ۱۰۰ دلاری برجسته هستند. برای نمونه اگر در اسکناس ۱۰۰ دلاری با دست روی عبارت United States of America بکشید میبینید که برجسته است.

*نوار امنیتی

مشابه اسکناس‌های ریال، اگر اسکناس دلار را مقابل نور بگیرید یک نوار امنیتی درون اسکناس مشاهده میشود.
گوشه های اعداد و شکل  ها دارای نوک تیزی  هایی است که در اسکناس های تقلبی این تیزی ها بشکل گرد چاپ میشوند و بعبارتی شکلها دارای وضوح و دقت کافی نیستند. دلیل آنهم پایین بودن کیفیت پرینتر ها یا دیگر روش های معمولی چاپ اسکناس تقلبی است که قابلیت چاپ این تیزی ها را با وضوح و جزئیات بالا ندارند.

برای اطلاع از اخبار نرخ ارز میتوانید با صرافی پارسه در ارتباط باشید تا از نرخ های ارزی به روز اطلاع پیدا کنید و هم چنین میتوانید از خدمات صرافی پارسه استفاده کنید و بهره مند شوید خدمات صرافی پارسه شامل تبدیل ارز به ارز های دیگر ، حواله ی نرخ ارز به کشورهای دیگر و … برای اطلاع از خدمات صرافی پارسه میتوانید با سایت و راه های ارتباطی صرافی پارسه در ارتباط باشید.

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *