رفع حباب نرخ سکه توسط بانک مرکزی

افزایش قیمت ارز

رفع حباب نرخ سکه توسط بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی از احتمال آغاز حراج سکه در آینده خبر داد و گفت: بانک مرکزی با عرضه سکه، حباب پیش آمده را از بین می برد. ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی در گفت و گو با ایرنا در خصوص اینکه چرا بازار طلا از دلار ۴۲۰۰ تومانی تبعیت می کند و قیمت سکه طلا بالاتر از ارزش واقعی آن است، گفت: سکه شرایط خاص خود را دارد. وی افزود: در گذشته نیز شاهد حباب در نرخ سکه بودیم و بانک مرکزی از طریق پیش فروش و حراج سکه را به بازار عرضه می کرد تا حباب از بین برود و با دلار هماهنگ شود.

رئیس بانک مرکزی گفت: ممکن است در آینده بحث حراج سکه را نیز داشته باشیم. صرافی های معتبر ارز مورد نیاز کاروان های ورزشی تامین میکنند. سیف همچنین درباره تامین ارز مورد نیاز کاروان ورزشی کشور در مجامع بین المللی نیز گفت: بانک مرکزی با وزارت ورزش و جوانان در تماس است و مشکلی در تامین ارز مورد نیاز این کاروان ها وجود ندارد ارزهای گوناگون را میتوان در صرافی ها جست جو کرد. دولت از ۲۱ فروردین ماه یکسان سازی نرخ ارز را با اعلام قیمت هر دلار ۴۲۰۰ تومان کلید زد و در ۱۰ روز گذشته ضمن تهیه و تصویب دستورالعمل های تامین ارز مورد نیاز هموطنان در دولت، از سوی بانک مرکزی به صرافی ها اعلام شده است.

صرافی ها یکی از بازیگران سامانه ارز

رییس شورای پول و اعتبار در تبیین زمینه های تحقق دستاوردهای مثبت، تصریح کرد: همه عوامل اقتصادی در این خصوص فعال بودند و نظام بانکی به عنوان یکی از عوامل اصلی، سعی کرده علی رغم محدودیت ها و تنگنای تسهیلاتی در زمینه کمک به تحرک واحدها و بنگاه های تولیدی و اقتصادی نقش ایفا کند. بدین ترتیب در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ نظام بانکی توانست تسهیلاتی را به صورت هدفمند در اختیار صرافی های کوچک و متوسط قرار دهد تا بیشترین تاثیر را در تحقق رشد اقتصادی داشته باشد. رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ توانستیم به بازار پولی مصون از فعالیت های آسیب زننده موسسات غیرمجاز دست پیدا کنیم، افزود: فعالیت نهادهای غیرمجاز، هزینه هایی ایجاد کرد و اگر جلوگیری از فعالیت این نهادها چند سال زودتر اتفاق می افتاد بسیار راحت تر و کم هزینه تر بود. به همین ترتیب اگر چند سال دیرتر این اتفاق می افتاد هزینه های سنگین تری را تحمیل می کرد.

نمیتوانم برخی مسائل را در مورد ارز مطرح کنم رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر می توانم برخی از مسائل را مطرح کنم، گفت: مدل جدید ارزی که با انسجام تیم اقتصادی دولت اتخاذ شده، بهترین تصمیم ممکن در برهه کنونی است. به گزارش بانک مرکزی، سیف گفت: در زمینه ثبات و آرامش در بازارها و تحقق تورم تک رقمی بعد از ۲۶ سال که دو سال متوالی هم ادامه داشته، دستاورد ارزشمندی داشتیم و پیش بینی ها حاکی از آن است که تورم تک رقمی در سال ۱۳۹۷ هم ادامه پیدا کند. سیف، یکی از پیش نیازها برای شروع حرکت و تحقق رشد اقتصادی را آرامش و پیش بینی پذیری اقتصاد عنوان کرد و افزود: در طول پنج سال گذشته، این روند حاکم بوده و علاوه بر آرامش در بازارها دستاوردهای مثبتی درخصوص خروج از رکود داشتیم؛ در سال ۱۳۹۵ ، رشد ۱۲.۵ درصدی که بالاترین رقم رشد کشورها در جهان بود، محقق شد. در سال ۱۳۹۶ هم، دستیابی به رشد اقتصادی بالای ۴ درصد قطعی است و امیدواریم پس از محاسبات نهایی، این رقم در محدوده ۵ درصد باشد.

خبر مهم از صرافی های مجاز و بازارگانان

سیف خاطرنشان کرد: دستیابی به این هدف، با محوریت بانک مرکزی و همکاری دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی حاصل شد و در حال حاضر اقتصاد ما از فعالیت های مخرب که می توانست شالوده اقتصاد کشور را متلاطم کند، مصون است. رییس کل بانک مرکزی ضمن ابراز تاسف از وضعیت مالباختگانی که در این موسسات سپرده گذاری کرده بودند، تاکید کرد: تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد مشکل سپرده گذاران نهادهای غیرمجاز برطرف و بخشی از خسارت هایی که دیده بودند تامین شود؛ همچنین درخصوص یک یا دو درصد از سپرده گذارانی که مبالغ کلانی را در تعاونی های غیرمجاز سپرده گذاری کرده بودند، امید است با ترتیبات در نظر گرفته شده و نیز با شناسایی اموال جدید این تعاونی ها، بتوان از این اموال برای تصفیه و بازپرداخت سهم بیشتری از سپرده گذاران استفاده شود.

وی با بیان اینکه دولت و تمام قوا باید برای بهبود شرایط نظام بانکی تلاش کنند، عنوان کرد: همواره باید شرایط بانک ها و موسسات اعتباری و چالش های پیش روی آنها را به منظور بهبود عملکردشان مدنظر قرار داد تا بدین گونه، نظام بانکی از مسایلی که با آن مواجه است، رها شود. البته ذکر این نکته ضروری است که طی چهار سال اخیر اقدامات مثبتی برای ارتقای نظام بانکی انجام شده و نگرانی های کوتاه مدت برطرف شده است اما برای داشتن نظام بانکی کارا، نیاز است بانک ها به استانداردهای روز بانکداری بین المللی تجهیز شوند . وظیفه اصلی بانک مرکزی جلوگیری از نوسانات هیجانی کوتاه مدت در بازار ارز است. سیف با تاکید بر اینکه در شرایط عادی، نرخ ارز تابع عرضه و تقاضاست ولی در حالت تعادل عرضه و تقاضا ممکن است به دلیل هیجانات و التهاباتی که بر اطمینان و انتظارات اثر میگذارد شاهد نوسانات در نرخ باشیم، گفت: با وجود ثباتی که طی سال های اخیر بر بازار ارز حاکم شده بود، این بازار در نیمه دوم سال ۹۶ ، دچار التهاباتی شد. باید به این نکته توجه داشت که نرخ ارز تابعی است از واقعیت های اقتصادی و تعادل بین عرضه و تقاضاست. در این بین به مانند دیگر مدل های جهانی، وظیفه اصلی بانک مرکزی جلوگیری از نوسانات هیجانی کوتاه مدت است، چراکه نوسانات رخ داده در بازار، سیاست های ارزی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

حجم تقاضا برای تامین ارز موردنیاز از طریق این کانال ها در بازار بسیار بالا بود و باعث از بین رفتن کنترل ها بر بازار ارز و ناکارامدی ابزارها می شود. بعد از دولت و بانک مرکزی تامین ارز مورد نیاز مردم بر عهده صرافی ها می باشد. موضوع مصون سازی دارایی ها از طریق تبدیل به ارز و خروج ارز از کشور نیز با توجه به وضعیت موجود در بازار ارز و از طریق تحرکات دشمنان خارجی از دیگر عوامل بروز نابسامانی در بازر ارز بود. همچنین عدم تعادل بودجه ای که دولت در نتیجه آن سلطه مالی ایجاد می کند و باعث افزایش حجم نقدینگی می شود، نهایتا باعث بروز تورم و افزایش تقاضای ارز خواهد شد. رئیس کل بانک مرکزی در خصوص محدودیت های موجود در استفاده از ابزارهای پرداخت بین المللی عنوان کرد: به دلیل شرایط تحریم و عدم همکاری بانک های بزرگ بین المللی برای تسویه معاملات تجاری و در نتیجه نقل و انتقال منابع در سطوح بین المللی، با دشواری هایی روبرو هستیم و این امر نیاز به نقدینگی و تسویه حساب از طریق قدیمی ترین شیوه های پرداخت که همان استفاده از اسکناس است را به صورت اجباری ایجاب می کند. استفاده از اسکناس در حجم زیاد در معامات دنیا روشی منسوخ است ولی به دلیل محدودیت های موجود ما ناگزیر به استفاده از این روش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر می توانم برخی از دلایل بروز التهابات در بازار ارز را بیان کنم و امیدوارم در آینده بتوانم این موارد را به تفصیل بیان کنم، آنچه مسلم است نباید اجازه دهیم دشمنان از اطلاعات ما سود و بهره ببرند . در شرایطی که تعادل میان عرضه و تقاضا بر بازار حاکم است، فضاسازی و التهاب آفرینی می تواند، موجب بروز شوک و عدم تعادل هایی شود. به بیان بهتر این التهابات با اقدامات دشمنان خارجی آغاز می شود و سفته بازان با اقدامات خود در داخل به آن دامن می زنند. رییس کل بانک مرکزی درخصوص چرایی بروز ناآرامی ها در بازار ارز عنوان کرد: عدم نظارت و مراقبت در بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور که در خوشبینانه ترین شرایط، صرف واردات کالاهای قاچاق می شد. در ظاهر بانک مرکزی ارزی را تخصیص می داد، اما همه ارز حاصل از صادرات غیر نفتی کشور به بازار عرضه می شد، که این مدل می توانست برای کشور مخرب نیز باشد. همان طور که رییس جمهور نیز اشاره کردند تصمیمات اخیر در حوزه سیاست های ارزی، بهترین انتخابی است که در شرایط فعلی می توانست اتخاذ شود. سیف در ادامه دلایل نابسامانی بازار ارز تصریح کرد: از دیگر دلایل نابسامانی، وجود استثنائات برای واردات کالاهای خارج از کانال های رسمی و خارج از چارچوب های سیاست تجاری کشور مانند مناطق آزاد، مناطق ویژه اقتصادی، کوله بری، ته لنجی و کالای همراه مسافر است.

قیمت روز سکه در صرافی پارسه در تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۳

عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین ارزش ذاتی زمان
سکه بهار آزادی ۱۷,۴۰۵,۰۰۰ (۰٫۸۶%) ۱۵۰,۰۰۰ ۱۷,۴۰۵,۰۰۰ ۱۷,۴۸۰,۰۰۰ ۱۳,۱۷۲,۰۱۰ ۱۱:۵۹:۴۸
سکه امامی ۱۷,۷۰۰,۰۰۰ (۲٫۸۲%) ۵۰۰,۰۰۰ ۱۷,۷۰۰,۰۰۰ ۱۸,۱۹۰,۰۰۰ ۱۳,۱۷۱,۵۱۵ ۱۶:۳۲:۱۵
نیم سکه ۸,۷۲۵,۰۰۰ (۱٫۴۳%) ۱۲۵,۰۰۰ ۸,۷۲۵,۰۰۰ ۸,۸۳۰,۰۰۰ ۶,۶۱۰,۷۵۸ ۱۶:۳۲:۰۴
ربع سکه ۵,۳۵۵,۰۰۰ (۲٫۶۱%) ۱۴۰,۰۰۰ ۵,۳۵۵,۰۰۰ ۵,۴۵۰,۰۰۰ ۳,۳۳۰,۵۰۲ ۱۳:۴۷:۲۳
سکه گرمی ۳,۵۳۰,۰۰۰ (۰٫۸۵%) ۳۰,۰۰۰ ۳,۵۳۰,۰۰۰ ۳,۵۵۰,۰۰۰ ۱,۶۶۳,۴۲۸ ۱۲:۰۰:۵۴
عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین زمان
سکه بهار آزادی تک فروشی ۱۷,۴۲۵,۰۰۰ (۰٫۸۶%) ۱۵۰,۰۰۰ ۱۷,۴۲۵,۰۰۰ ۱۷,۵۰۰,۰۰۰ ۱۱:۵۹:۴۸
سکه امامی تک فروشی ۱۷,۹۰۰,۰۰۰ (۱٫۹۶%) ۳۵۰,۰۰۰ ۱۷,۸۵۰,۰۰۰ ۱۸,۲۴۰,۰۰۰ ۱۶:۳۲:۰۴
نیم سکه تک فروشی ۸,۷۵۵,۰۰۰ (۱٫۴۳%) ۱۲۵,۰۰۰ ۸,۷۵۵,۰۰۰ ۸,۸۶۰,۰۰۰ ۱۶:۳۲:۰۴
ربع سکه تک فروشی ۵,۳۸۵,۰۰۰ (۲٫۶%) ۱۴۰,۰۰۰ ۵,۳۸۵,۰۰۰ ۵,۴۸۰,۰۰۰ ۱۳:۴۷:۲۳
سکه گرمی تک فروشی ۳,۵۴۰,۰۰۰ (۰٫۸۵%) ۳۰,۰۰۰ ۳,۵۴۰,۰۰۰ ۳,۵۶۰,۰۰۰ ۱۲:۰۰:۵۴

قیمت دلار و نرخ ارزها در صرافی پارسه در تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۳

عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین زمان
دینار کویت ۱۸۵,۳۱۰ (۰%) ۰ ۱۸۵,۳۱۰ ۱۸۵,۳۱۰ ۱ اردیبهشت
ریال عربستان ۱۴,۳۵۰ (۱٫۱۸%) ۱۷۰ ۱۴,۳۵۰ ۱۴,۳۵۰ ۱۶:۰۵:۴۹
ریال قطر ۱۴,۶۰۰ (۵٫۹۶%) ۸۷۰ ۱۴,۶۰۰ ۱۴,۶۰۰ ۱۶:۳۶:۰۰
ریال عمان ۱۴۵,۱۲۰ (۰%) ۰ ۱۴۵,۱۲۰ ۱۴۵,۱۶۰ ۳۱ فروردین
دینار عراق ۵۲ (۰%) ۰ ۵۲ ۵۲ ۱ اردیبهشت
دینار بحرین ۱۴۳,۵۰۰ (۳%) ۴,۳۱۰ ۱۴۳,۵۰۰ ۱۴۳,۵۰۰ ۱۶:۳۴:۲۴
لیر سوریه ۱۱۰ (۰%) ۰ ۱۱۰ ۱۱۰ ۱ اردیبهشت
کرون دانمارک ۹,۳۹۰ (۰%) ۰ ۹,۳۹۰ ۹,۳۹۰ ۱ اردیبهشت
کرون نروژ ۷,۰۲۰ (۴٫۸۴%) ۳۴۰ ۷,۰۲۰ ۷,۱۲۰ ۱۶:۳۶:۲۳
روپیه هند ۸۵۰ (۲٫۴۱%) ۲۰ ۸۵۰ ۸۵۰ ۱۶:۳۸:۴۹
روپیه پاکستان ۴۷۰ (۰%) ۰ ۴۷۰ ۴۷۰ ۱ اردیبهشت
دلار سنگاپور ۴۲,۲۰۰ (۱٫۲۷%) ۵۳۰ ۴۲,۲۰۰ ۴۲,۲۰۰ ۱۶:۳۵:۰۸
دلار هنگ کنگ ۷,۲۵۰ (۰%) ۰ ۷,۲۵۰ ۷,۲۵۰ ۲۳ فروردین
رینگیت مالزی ۱۳,۸۵۰ (۵٫۲%) ۷۲۰ ۱۳,۸۵۰ ۱۴,۱۰۰ ۱۶:۳۶:۴۱
بات تایلند ۲,۲۴۰ (۰%) ۰ ۲,۲۴۰ ۲,۲۵۰ ۳۱ فروردین
روبل روسیه ۸۹۰ (۰%) ۰ ۸۹۰ ۸۹۰ ۱ اردیبهشت
منات آذربایجان ۳۳,۸۸۰ (۰%) ۰ ۳۳,۸۸۰ ۳۴,۴۶۰ ۲۹ فروردین
درام ارمنستان ۱۲۰ (۰%) ۰ ۱۲۰ ۱۲۰ ۱ اردیبهشت
عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین زمان
دلار ۴۲,۰۰۰ (۰%) ۰ ۴۲,۰۰۰ ۴۲,۰۰۰ ۲۲ فروردین
دلار فردایی / سبزه ۴۸,۱۰۰ (۰%) ۰ ۴۷,۷۸۰ ۴۸,۴۶۰ ۲۵ بهمن
دلار فردایی / افشار ۴۸,۸۳۰ (۰%) ۰ ۴۸,۸۳۰ ۴۸,۸۳۰ ۲۵ بهمن
دلار نقدی / سبزه ۴۷,۷۰۰ (۰%) ۰ ۴۷,۷۰۰ ۴۸,۵۰۰ ۲۵ بهمن
دلار نقدی / افشار ۴۹,۰۶۰ (۰%) ۰ ۴۹,۰۶۰ ۴۹,۰۶۰ ۲۵ بهمن
دلار / سلیمانیه ۵۴,۲۵۰ (۰٫۹۳%) ۵۰۰ ۵۴,۲۵۰ ۵۴,۲۵۰ ۱۳:۰۸:۰۶
یورو ۶۸,۰۵۰ (۰٫۰۷%) ۵۰ ۶۷,۹۵۰ ۶۸,۰۵۰ ۱۳:۰۴:۲۵
پوند انگلیس ۷۹,۵۰۰ (۱٫۵۷%) ۱,۲۳۰ ۷۹,۳۵۰ ۷۹,۵۰۰ ۱۶:۰۴:۰۲
درهم امارات ۱۴,۹۸۰ (۰٫۵۳%) ۸۰ ۱۴,۹۸۰ ۱۵,۰۸۰ ۱۶:۰۱:۰۴
لیر ترکیه ۱۴,۵۰۰ (۰٫۹%) ۱۳۰ ۱۴,۵۰۰ ۱۴,۵۰۰ ۱۶:۰۱:۳۷
یوان چین ۹,۴۱۰ (۲٫۶۶%) ۲۵۰ ۹,۴۱۰ ۹,۴۱۰ ۱۶:۰۲:۰۲
ین ژاپن ۵,۱۰۰ (۵٫۸۸%) ۳۰۰ ۵,۱۰۰ ۵,۱۰۰ ۱۶:۳۷:۳۱
دلار کانادا ۴۴,۹۰۰ (۰٫۲۲%) ۱۰۰ ۴۴,۹۰۰ ۴۴,۹۰۰ ۱۶:۳۷:۰۱
دلار استرالیا ۴۴,۳۰۰ (۰٫۲۵%) ۱۱۰ ۴۴,۳۰۰ ۴۴,۴۰۰ ۱۶:۳۸:۱۹
دلار نیوزیلند ۴۰,۶۵۰ (۱٫۵۵%) ۶۳۰ ۴۰,۶۵۰ ۴۰,۶۵۰ ۱۶:۳۸:۰۸
فرانک سوئیس ۵۸,۱۰۰ (۰٫۳۳%) ۱۹۰ ۵۸,۱۰۰ ۵۸,۱۰۰ ۱۶:۰۴:۲۰
افغانی ۷۳۰ (۱٫۳۷%) ۱۰ ۷۳۰ ۷۳۰ ۱۶:۳۹:۱۴
کرون سوئد ۶,۷۱۰ (۲٫۰۹%) ۱۴۰ ۶,۷۱۰ ۶,۷۱۰ ۱۶:۰۶:۵۲

قیمت حواله ارزی در صرافی پارسه در تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۳

عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین زمان
حواله یورو شرکتی ۶۶,۷۰۰ (۰%) ۰ ۶۶,۷۰۰ ۶۷,۰۰۰ ۱۹ فروردین
حواله یورو شخصی ۶۶,۷۰۰ (۰%) ۰ ۶۶,۷۰۰ ۶۷,۰۰۰ ۱۹ فروردین
حواله یورو دستی ترکیه ۵۷,۵۵۰ (۰%) ۰ ۵۷,۵۵۰ ۵۷,۵۵۰ ۳ اسفند
حواله روپیه هند ۸۳۰ (۰%) ۰ ۸۳۰ ۸۳۰ ۲۹ فروردین
حواله کرون سوئد ۶,۴۹۰ (۰%) ۰ ۶,۴۹۰ ۶,۴۹۰ ۲۹ فروردین
حواله فرانک سوییس ۵۶,۳۵۰ (۰%) ۰ ۵۶,۳۵۰ ۵۶,۳۵۰ ۲۹ فروردین
حواله یوان چین ۸,۶۸۰ (۰%) ۰ ۸,۶۸۰ ۸,۶۸۰ ۲۹ فروردین
حواله رینگیت مالزی ۱۴,۰۲۰ (۰%) ۰ ۱۴,۰۲۰ ۱۴,۰۲۰ ۲۹ فروردین
حواله ریال عمان ۱۳۵,۰۳۰ (۰%) ۰ ۱۳۵,۰۳۰ ۱۳۵,۰۳۰ ۱۸ فروردین
حواله دینار کویت ۱۶۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۱۶,۰۰۰ ۱۶۰,۰۰۰ ۲۸ بهمن
عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین زمان
حواله دلار آمریکا شرکتی ۵۵,۶۰۰ (۰%) ۰ ۵۵,۶۰۰ ۵۶,۹۹۰ ۲۸ فروردین
حواله دلار آمریکا شخصی ۵۴,۳۵۰ (۰%) ۰ ۵۴,۳۵۰ ۵۴,۶۰۰ ۱۹ فروردین
حواله دلار دستی ترکیه ۴۶,۹۰۰ (۰%) ۰ ۴۶,۹۰۰ ۴۶,۹۰۰ ۳ اسفند
حواله پوند ۷۷,۸۹۰ (۰%) ۰ ۷۷,۸۹۰ ۷۷,۸۹۰ ۲۹ فروردین
حواله درهم امارات ۱۳,۷۵۰ (۰%) ۰ ۱۳,۷۵۰ ۱۳,۷۶۰ ۱۶ فروردین
حواله دلار کانادا ۴۵,۰۱۰ (۰%) ۰ ۴۵,۰۱۰ ۴۵,۰۱۰ ۲۹ فروردین
حواله دلار استرالیا ۴۳,۹۰۰ (۰%) ۰ ۴۳,۹۰۰ ۴۳,۹۰۰ ۲۹ فروردین
حواله دلار نیوزلند ۴۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۴۰,۰۰۰ ۴۰,۰۰۰ ۱۸ فروردین
حواله ین ژاپن ۵۱۰ (۰%) ۰ ۵۱۰ ۵۱۰ ۲۹ فروردین
حواله روبل روسیه ۹۲۰ (۰%) ۰ ۹۲ ۹۲۰ ۲۸ بهمن

صرافی پارسه : خرید و فروش انواع حواله ارزی ، اعلام نرخ لحظه ای ارز ، خرید و فروش دلار ، خرید و فروش سکه ، ارسال پول به ایران ، ارسال پول به کشورهای دیگر

راه های ارتباطی صرافی پارسه :

تماس با شماره های : ۵۴۹۰۱ (خط ویژه) – ۸۸۹۰۸۰۰۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۱

فکس :  ۸۸۸۵۴۳۸۴

آدرس : تهران، میدان فاطمی، ضلع جنوب شرقی، پلاک ۴/۱

کانال تلگرام : صرافی پارسه

وبسایت : www.parsehex.com

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *