شفاف سازی صادرات

شفاف سازی صادرات در سامانه نیما

 

شفاف سازی صادرات در سامانه نیما به چه دلیل است ؟ چرا بازرگانان و صرافان موظف به شفاف سازی فعالیت ها و درآمد خود هستند ؟ 

در این متن در نظر داریم تا به سوالات بالا پاسخ دهیم :

دلایل شفاف سازی صادرات

به گذارش خبر گذاری ایسنا : همان طور که می دانید بعد از جلوگیری از فروش ارز توسط صرافی های غیر مجاز و شفاف سازی خرید و فروش ارز توسط صرافی ها و شفاف سازی اقلامی که به ایران وارد می شود حالا نوبت به این رسیده است که شفاف سازی صادرات در سامانه نیما صورت بگیرد . این امر برای این منظور صورت می گیرد که بازرگانان صادر کننده ، موظف به شفاف سازی اقلام صادراتی و همچنین شفاف سازی درآمد ارزی خود از صادرات ، در سامانه نیما شوند .

همچنین صادر کنندگان موظف شدند که بعد از شفاف سازی درآمد حاصل از صادرات خود ، ارز های خود را به صورت تک نرخی یعنی همان دلار ۴۲۰۰ تومانی به بانک مرکزی تحویل دهند تا برای بازرگانان وارد کننده در جهت وارد کردن اقلام ضروری برای مردم ایران و مواد اولیه برای تولید کنندگان ، مشکلی پیش نیاید و به راحتی دلار تک نرخی ۴۲۰۰ تومانی در اختیارشان قرار بگیرد .

شفاف سازی صادرات در سامانه نیما

نظر مجید حریری درباره شفاف سازی صادرات

مجید حریری عضو اتاق بازرگانی در راستای همین موضوع اعلام کرد که : هنوز هیچ گونه لیست مشخصی برای اقلام و کالا های صادراتی که مشمول این قانون باشند که درآمد ارزی را به سامانه نیما برگشت دهند اعلام نشده است . اما چیزی که واضح و بدیهی است این است که باید بازار ارز چه صادرات و چه واردات شفاف سازی بشود تا امکان سامان دهی به وضعیت اقتصادی وجود داشته باشد . با این تفاسیر اگر افرادی هستند که مخالف با شفاف سازی در سامانه نیما هستند دلیل های دیگری دارد .

حریری عضو اتاق بازرگانی افزود : این که بعضی ها اعتقاد دارند که نیازی به تحویل درآمد ارزی اقلام صادراتی در سامانه نیما نیست اصلا و به هیچ وجه صحیح نیست و به نظر بنده دولت بسیار دیر کار شفاف سازی را شروع کرده است . به این دلیل که هر سال حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار به طرز غیر قانونی از کشور خارج و در نهایت به ساختمان و ویلا تبدیل می شد . بخشی از ارز کشور نیز برای قاچاق کالا استفاده می شد .

بنابر دلایل فوق به این نتیجه می رسیم که شفاف سازی صادرات در سامانه نیما بسیار کار درست و هوشمندانه ای می باشد و این شفاف سازی صادرات در سامانه نیما یه شدت به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد .

صرافی پارسه : خرید و فروش انواع حواله ارزی ، اعلام نرخ لحظه ای ارز ، خرید و فروش دلار ، خرید و فروش سکه ، ارسال پول به ایران ، ارسال پول به کشورهای دیگر

راه های ارتباطی صرافی پارسه :

تماس با شماره های : ۵۴۹۰۱ (خط ویژه) – ۸۸۹۰۸۰۰۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۱

فکس :  ۸۸۸۵۴۳۸۴

آدرس : تهران، میدان فاطمی، ضلع جنوب شرقی، پلاک ۴/۱

کانال تلگرام : صرافی پارسه

وبسایت : www.parsehex.com

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *