صرافی های تضامنی به سامانه نیما متصل می شوند

مسافران جام جهانی

صرافی های تضامنی به سامانه نیما متصل می شوند.

نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما)، از هفته آینده با برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای صرافی های تضامنی و صرافی های مجاز آنها را نیز به سامانه نیما متصل خواهد کرد.

به نقل از بانک مرکزی، نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) که از  بهمن ماه به صورت آزمایشی کار خود را باثبت سفارش و از طریق صرافی های مجاز بانکی آغاز کرده بود. از هفته آینده با برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای صرافی های تضامنی ، آنها را نیز به سامانه نیما متصل خواهد کرد.

با آغاز  کار به صورت آزمایشی سامانه معملات ارزی، بانک مرکزی با برگزاری جلسات  آموزشی برای صرافی های مجاز بانکی و متصل کردن آن ها به نظام معاملات ارزی  فرآیند تامین ارز به صورت سیستمی را شروع کرد.

به این ترتیب اغشار مختلف بازار ارز کشور که شامل صرافی تضامنی و … می شود کم کم به نظام یکپارچه معاملات ارزی متصل می شوند، تا  در کنار یکدیگر قرار گیرند و گامی موثر در تشکیل بازار برداشته شود.

حمایت سامانه نیما از صرافی های مجاز

نیما با هدف حمایت از صرافی های مجاز ، تسهیل تجارت برای بازرگانان و ساماندهی بازار ارز توسط بانک مرکزی و با همکاری وزارت صنعت ایجاد شده است.

این سامانه ارزش افزوده بالایی برای صرافی های مجاز،  متقاضیان خرید یا فروش ارز فراهم می کند.

صرافی ها می توانند با استفاده از نیما، تقاضاهای خرید یا فروش ارز از سراسر کشور را به صورت آنلاین مشاهده  کنند و میتوانند با ارائه پیشنهادات خود ، به مشتریان خود دسترسی بیشتری داشته باشند.

صرافی ها می توانند از طریق سنا به در خواست خرید و فروش ارزش دسترسی پیدا کنند و از خدمات رایگان سامانه نیما برای برقراری ارتباط با متقاضیان ، جذب تقاضا ها ، ارائه پیشنهادات بدون نیاز به مراجعه حضوری استفاده کنند.

صرافی های مجاز از طریق سنا به درخواست های خرید یا فروش ارز دسترسی دارند و می توانند از خدمات رایگان نیما برای برقراری ارتباط با متقاضیان، ارائه پیشنهاد و جذب تقاضاها، بدون نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان استفاده کنند.

برگرفته از باشگاه خبری خبرنگاران جوان

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *