صرافی های غیر مجاز عامل اصلی افزایش نرخ ارز

صرافی های غیر مجاز عامل اصلی افزایش نرخ ارز

صرافی های غیر مجاز عامل اصلی افزایش نرخ ارز هستند!

در این مقاله سعی کردیم تا حدودی شما را با مضرات صرافی های غیر مجاز و تاثیر آن ها بر نرخ ارز را آشنا کنیم.

سید ناصر موسوی لارگانی ، نماینده مجلس دهم شورای اسلامی ، در رابطه با تاثیر گرانی دلارها به علت وابستگی ارزی کشور برای انتقال ارز به دبی اظهار داشت:

در این شکی نیست که ایران در رابطه با انتقال ارز به دبی وابستگی داشت و این وابستگی را میتوانست بر تاثیر ناگهانی قیمت دلار اثر گذار دانست.

نماینده مردم فلاور جان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که انتقال ارز از دبی تاثیر خیلی زیادی در افزایش قیمت دلار نداشت، ادامه داد :

ما فعالیت صرافی های غیر مجاز را از اصلی ترین علل افزایش نرخ دلار به شمار می آوریم . به واسطه این فعالیتها مافیای عظیمی با حضور دلال های ارزی به وجود آمده بود که بر افزایش نرخ دلار تاثیر گذار بود.

وی افزود: از سمت دیگر روز های نخستین افزایش نرخ ارز دولت هم از آن استقبال کرد چون با بیشتر شدن قیمت ارزو دلار ، دولت میتوانست منابعی خوب جهت پرکردن چاله اقتصادی و پرداخت و جبران بدهی هایش یافت نماید. بعداز گذشت مدت زمانی کوتاه سر رشته کنترل قیمت ارز از دست دولت در آمد.

سید ناصر موسوی لارگانی ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

از آن جایی که به علت تحریم های ظالمانه نمیتوانستیم با بانکهای اروپایی و غربی مراودات بانکی پیدا کنیم از طریق دبی جابه جایی و انتقال دلار شکل میگرفت؛ ولی صحبت این میباشد که این وابستگی علت واقعی بالا رفتن ناگهانی قیمت دلار نمی باشد.

او هم چنین افزود:

با  بالا رفتن نجومی نرخ دلار در بازار آزاد صرافی های غیر مجاز و عدم مدیریت بازار دولت تصمیم به تک نرخی کردن نرخ دلار گرفت و دلار ۴۲۰۰ تومان را منصوب نمود، با این حساب نمیتوان وابستگی به دبی را عامل واقعی افزایش نرخ دلار دانست.

 

برای آگاهی از نرخ لحظه ای ارز با صرافی پارسه همراه باشید

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *