صرافی ها چگونه کار میکنند؟

صرافی ها چگونه کار میکنند؟

شاید شما فکر میکنید که خیلی ساده میتوانید وارد یک صرافی شده و هزینه میدهید و در مقابل هزینه پرداخت شده ، ارز مورد نظرتان را دریافت میکنید و می روید.

اما واقعا آیا این اقدام به همین سادگی می باشد؟ باید بگوییم که اشتباه فکر میکنید.

بهتر است بدانید که صرافی ها دقیقا مثل فروشنده کالایی مجبور هستند قیمت تمام شده کالای خود را تعیین کرده و با درصدی سود آن را به متقاضی بفروشند.
از این رو اطلاع از نرخ برابری ارزها در مقابل واحد پول ملی کشورشان مثل ریال امری حیاتی و ضروری برای آن هاست، اگر چه این صنف در کنار خرید و فروش یا حواله ارزش اقدام به خرید و فروش سکه طلا نیز می کند، ولی به قول معروف خرید و فروش سکه طلا برای جوری جنس آن هاست و کار اصلی و حساسیت اصلی مربوط به همان پولهای کاغذی یا حوال جات است.
در شرایط عمومی و عادی ، نرخ برابری ارز ها اگر چه در بازار های بین المللی مثل فارکس یا دیگر بازار های ارزی تعیین می گردد ، اما مبنای محاسبه نرخ ارز های خارجی در کشور ها را معمولا بانک مرکزی آن کشور بر عهده خواهد داشت و این نظام بانکی آن کشور بوده که هر روز نرخ مورد نظر صرافی ها را  را در اختیارشان می گذارد تا تابلو های معروف یک مغازه صرافی روشن شود و شروع به نوسان کند.

اما داستان این تابلو ها در ایران متفاوت است و نوسانات در حال حاضر زیاد بستگی به بانک مرکزی ندارد.

 

حواله ارزی ، اعلام نرخ لحظه ای ارز ، خرید و فروش دلار ، خرید و فروش سکه ، ارسال پول به ایران ، ارسال پول به کشورهای دیگر

راه های ارتباطی صرافی پارسه :

تماس با شماره های : ۵۴۹۰۱ (خط ویژه) – ۸۸۹۰۸۰۰۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۱

فکس :  ۸۸۸۵۴۳۸۴

آدرس : تهران، میدان فاطمی، ضلع جنوب شرقی، پلاک ۴/۱

کانال تلگرام : صرافی پارسه

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *