عدم خرید و فروش دلار در صرافی ها چیست؟

مبادله نکردن ارز در صرافی

 خرید و فروش دلار در صرافی ها انجام نمیگیرد

زمانی دولت و بانک مرکزی تصمیم گرفتند که وارد بازار ارز شوند که قیمت دلار در بازار به مرز ۵ هزار تومان رسیده بود. و این کار باعث شد که با درخواست از نیروی انتظامی که وارد بازار شود و اختلا گران بازار و دلالان را دستگیر کنند و همچنین صرافی ها تحت کنترل قرار گرفته شدند.

فعالان بازار علت اصلی عدم خرید و فروش دلار در صرافی ها را اینطور توضیح می دهند که از هفته قبل که قیمت ها کاهشی بود و اکثر مردم فروشنده دلار بودند صرافی ها خرید نمیکردند و فقط فروش داشتند تا اینکه قیمت‌ها تا جایی پایین آمد که عده زیادی برای این قیمت ها در کمین نشسته بودند.

یکی ازفعالان بازار ارز در همین ارتباط تاکید می کند که این واقعیت جامعه ما هست که همه بدنبال منافع خود هستند چه مردم چه دلال و چه صرافی که در بعضی قیمت ها فقط خریدار و در بعضی قیمت ها فقط فروشنده سود می کنند.

 فروش ارز دولتی دیگر برای صرافی ها سود ندارد؟

یکی دیگر از دلایل کنار کشیدن صرافی ها از خرید و فروش ارز ضوابطی است که بانک مرکزی برای فروش ارز تعیین می کند.

عده ای می گویند بانک‌های توزیع کننده ارز از هفته گذشته هنگام فروش ارز به صرافی ها تأکید می‌کنند دلار حداکثر با ۱۰ تومان سود باید فروخته شود و اگر سود بیشتری از صرافی گزارش کنند، عرضه ارز به آن صرافی متوقف می شود و آن صرافی پلمپ می شود. این شرایط برای صرافی ها غیر قابل پذیرش بود و همچنین از خرید و فروش ارز صرفه نظر کردند.

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *