عواما تاثیر گذار بر نرخ ارز

 

عوامل موثر بر قیمت ارز در صرافی ها

ارزش پول بستگی به عواملی که بر اقتصاد اثر گذاشته دارد که میتوان به این موارد واردات و صادرات، تورم، اشتغال، نرخ سود، نرخ رشد، کسری تجاری، عملکرد بازارهای سهام، ذخایر ارز خارجی و … اشاره کرد.

هنگامی که درآمد افزایش می یابد، مردم بیشتر برای خرید ارز از صرافی ها اقدام می کنند. تقاضا برای کالاهای وارداتی و تبادل ارزها افزایش یافته به  این ترتیب، پول محلی تضعیف می شود.
ارزش پول برای یک کشور ، برای کسب و کارها و افراد مهم است. این یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده نسبت به سطح سلامت اقتصادی کشور است، زیرا بر سطح تجارت و کسب و  کار صرافی ها تاثیر می گذارد.

برای یک کشور، نرخ ارز بر تعادل تجارت تاثیر می گذارد. انتظار می رود که مبادله بالاتر از تعادل تجارت کشور بوده که این امر منجر به کاهش صادرات و افزایش واردات می شود.

برای کسب و کار یا معاملات انجام شده در خارج از کشور، نرخ ارز نشان دهنده هزینه ای است که بیشتر یا کمتر بر اساس نوسانات ارزها بوجود می آید. همچنین، شرکت های  در معرض خطر هستند که دارایی های موجود در ارزهای متفاوت با پول خودشان را دارند.

برای فردی که در خارج از کشور کار می کند، نرخ ارز می تواند به از دست دادن درآمد هنگام ارسال پول به کشور خود یا انتقال حقوق به پول محلی باشد.

در صورت تخفیف نرخ ارز صادرات چگونه است؟

اگر در نرخ ارز تخفیف وجود داشته باشد، صادرات ارزان تر است، اما افزایش مقدار آن بستگی به انعطاف پذیری تقاضا دارد.  اگر تقاضا برای صادرات انعطاف پذیر باشد،صادرات نیز افزایش خواهد یافت.

باید به کارشناسان مسائل اقتصادی اجازه ثبات نرخ ارز نیز داده شود، تا هر سال بر اساس تورم داخل و خارج از کشور رقمی به نرخ ارز اضافه کنند، به طوری که در قیمت ها ثبات داشته باشیم.

 

 

 

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *