قیمت آزاد ارز در بازار تهران ۱۸ اسفند ۹۷

قیمت آزاد ارز در بازار تهران 18 اسفند 97

قیمت آزاد ارز در بازار تهران ۱۸ اسفند ۹۷

بر این اساس دلار آمریکا ۱۳ هزار ۴۰۰ تومان، یورو با قیمت ۱۵ هزار ۲۰۰ تومان، پوند ۱۷۴۵۰، دلار کانادا ۱۰۱۵۰، درهم امارات ۳۶۰۰ و لیر ترکیه ۲۴۵۰ تومان شد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ دلار آمریکا بدون تغییر همچنان چهار هزار و ۲۰۰ تومان باقی مانده است. همچنین یورو با قیمت ۴۷,۱۹۲ ریال، پوند انگلیس با قیمت ۵۴,۶۶۷ ریال، فرانک سوییس ۴۱,۶۷۰ ریال رقم خورد.

براساس سیاست جدید بانک مرکزی که از روز ۱۸ شهریورماه آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تامین و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به نرخ بازار بلامانع است.

بر این اساس بانک ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌ شده و با تامین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصدـ‌ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند.

همچنین لازم است مدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود و اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز معتبر الزامی است.

 

اخبار ارزاخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *