قیمت دلار در آبان ۹۷

قیمت دلار در آبان 97

پیش بینی قیمت دلار در آبان ماه ۹۷

پیش بینی قیمت دلار در آبان ماه امسال بمنظور شفاف سازی فضای بازار در اختیار شما قرار گرفته است. بنظر شما با شروع دور دوم تحریم‌ ها علیه ایران، نرخ دلار در آبان ۹۷ چقدر خواهد بود؟
در ماه‌ های اخیر قیمت دلار شاهد نوسانات بسیار شدیدی بود. افزایش شدید قیمت دلار که از زمستان سال گذشته آغاز شده بود، در روز های اخیر سیر نزولی پیدا کرده است. در حال حاضر، قیمت ارز پس از اعمال تحریم‌ های نفتی بر علیه ایران، به موضوعی داغ بدل گشته است.

پیش بینی قیمت دلار در آبان ۹۷ (خیلی خلاصه وار)

قیمت دلار در آبان 97

 

برای تخمین قیمت دلار در آبان بکمک شاخص‌ های اقتصادی باید به تورم و نقدینگی توجه داشته باشیم.
در خردادماه سال ۱۳۹۲ کل نقدینگی کشور، ۴۷۰ هزار میلیارد گزارش شد. تا پایان سال ۹۶، رقم نقدینگی به ۱۵۳۰ هزار میلیاردتومان رسیده است. در نهایت با توجه، به سیر افزایش نقدینگی، کل نقدینگی کشور تا تیرماه ۱۳۹۷، به ۱۶۶۰ هزار میلیاردتومان میرسد.
در طول این بازه زمانی اقتصاد ایران ۱۸ درصد رشد داشته است، در حالیکه اقتصاد آمریکا تنها ۱۱ درصد رشد کرده است. از این رو، رقم نهایی قیمت واقعی دلار، باید از حاصل ضرب، افزایش نقدینگی در قیمت سال پایه، بمیزان ۷ درصد کمتر باشد.
از سوی دیگر، با توجه به افزایش میزان صادرات ایران بمیزان حداقل دو برابر سال مبنا، باید قیمت دلار در کشور بر این اساس تعدیل شود. به بیان دیگر، با افزایش صادرات، قدری از میزان مورد محاسبه در قیمت دلار کاسته خواهد شد.

نتیجه

با جمع بندی موارد فوق الذکر و بر اساس شرایط داخلی و خارجی، پیش بینی قیمت دلار در آبان ماه ۹۷ رقمی در حدود ۸۵۰۰تومان را نشان میدهد. در آبان ۹۷ نرخ دلار بسته به تصمیمات ارزی دولت، تعیین خواهد شد. هرچند در نهایت، قیمت آن باید در بازار آزاد تعیین شود.
با توجه به کنترل نرخ تورم در کشور بوسیله تزریق ارز در بخش های خاص که منجر به کنترل قیمت‌ ها خواهد شد، میتوان نرخ دلار در آبان را حدود ۷۰۰۰تومان تخمین زد.

 

صرافی پارسه شما را از نرخ روز ارز و سکه با خبر می کند و همچنین با مراجعه به سایت صرافی پارسه میتوانید از اخبار روز صرافی اطلاع پیدا کنید  و همچنین برای برقرار ارتباط میتوانید با راه های ارتباطی که در انتهای صفحه وجود دارد ارتباط برقرار کنید.

اخبار ارزاخبار صرافی پارسهصرافی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *