قیمت دلار در دی ماه ۹۷

قیمت دلار در دی ماه 97 و مروری بر وضعیت آن

قیمت دلار در دی ماه ۹۷ و مروری بر وضعیت آن

دلار در حالی روز جاری را آغاز نمود که در روز گذشته با افزایش۴,۰۰۰ ریالی با نرخ۱۰۵,۰۰۰ بکار خود پایان داده بود اما روز جاری برای دلار با رقم ۰ ریال آغاز شد. این در حالیست که در اوج نوسانات روز جاری، رقم۱۰۵,۰۰۰ برای دلار به ثبت رسید و در پایینترین سطح این نوسانات نیز رقم۱۰۳,۹۵۰ ریال برای هر دلار آمریکا مشاهد شد. در همین حال بانک مرکزی، نرخ دلار دولتی را برابر با۴۲,۰۰۰ ریال اعلام کرد.

گفتنیست نرخ فعلی هر دلار در بازار معاملات غیر رسمی، در ماه جاری نوسان ۹۱٫۴۸ درصدی را برابر با ۱,۱۲۸,۵۷۰ ریال پشت سر گذاشته است که این فرآیند قیمت دلار را از رقم ۱,۲۳۳,۵۷۰ که در روز دوشنبه۵ آذر ۱۳۹۷ به ثبت رسیده بود هم اکنون به۱۰۵,۰۰۰ ریال رسانده است.

بر همین منوال، دلار در بازه زمانی هفتگی نیز نوسانی برابر با ۵٫۱۰ درصد یا ۵,۱۰۰ ریال تجربه کرد که این میزان نرخ دلار را از رقم ۹۹,۹۰۰ ریال در هفته گذشته به رقم کنونی رسانده است.
هم چنین دلار آزاد، سال گذشته در چنین روزهایی با رقم۴۱,۸۹۰ ریال مبادله میشد که به این ترتیب میتوان نوسان سالیانه دلار را رقمی حدود ۶۳,۱۱۰ ریال یا ۱۵۰٫۶۵ درصد برآورد نمود.

قیمت دلار در دی ماه ۹۷ : امروز (۵دی چهارشنبه)

امروز چهارشنبه۵ دی ماه ۱۳۹۷ شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روز های قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت۱۲ هزار و ۱۰۵ تومان و۴ریال میفروشند که با احتساب کارمزد ۷ در هزار به رقمی حدود ۱۲ هزار و ۱۱۵ تومان میرسد. قیمت فروش ارز مسافرتی در نظام بانکی نسبت به دیروز ۳۷۲ تومان افزایش یافته است.

قیمت دلار در دی ماه ۹۷ در دیگر بازارها

در حالی که بازارهای ارزی ایران در روز جاری چنین شرایطی را سپری میکنند، در بازار های ارزی کشور های همسایه، در افغانستان و شهر هرات هر دلار با ۵۰۰ ریال افزایش نسبت به دیروز، با رقم۱۱,۸۰۰ ریال در حال معامله میباشد. در سلیمانیه عراق نیز هر دلار رقم۱۰۷,۵۰۰ ریال را در معاملات بخود دیده است.

اخبار ارزاخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *