نرخ ارز به سمت نرخ تعادلی

نرخ ارز به سمت نرخ تعادلی

 نرخ ارز به سمت نرخ تعادلی میرود!!

وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه بازار ارز به سمت حرکت به نرخ تعادلی است، گفت: وضعیت سامانه نیما نیز مناسب شده است بطوری که تنها روز گذشته ۶۰ میلیون یورو در آن عرضه شد.

صادر کنندگان نیز به تعادل بازار ارز کمک میکنند؛ درباره نرخ ارز بنده کمتر صحبت میکنم اما این نکته را تاکید میکنم که ثبات نرخ ارز از دیگر چیز ها مهم تر است بخصوص آنکه صادرات ما واردات پایه است.

اگر ثبات ایجاد شود از فواید آن همه بهره‌ مند میشویم و با ثبات در بازار ارز به ثبات اقتصادی نیز میرسیم.در صورتی که بخشنامه‌ ها در دولت صادر میشود قبل از صدور دقت لازم درباره آن صورت گیرد بعد از آن هم باید همه مواظب باشیم که تغییر نداشته باشد.

ما برای واردات مواد اولیه، قطعات و کالا های سرمایه‌ ای فرش قرمز پهن میکنیم اما چون باید این موضوع در بستر قانونی صورت گیرد و مانع ورود کالاهای غیرمجاز باشد لازم است که چشم عقاب داشته باشیم.

وزیر اقتصاد افزود: به نظر من کالا هایی که در گمرک آمده باید بدون بهانه ترخیص شود و نباید بهانه‌ ای برای فرآیند ترخیص آن ها صورت بگیرد اما باید توجه داشت که اگر سازمان توسعه تجارت و گمرک کم کاری کرد آن موقع بیایید یقه گمرک را بگیرید.

در این روزها باید منتظر ارزان شدن جنس های بازار باشیم و هرچه زودتر قیمت ها به ارزانتر شوند ، برای اطلاعات بیشتر در زمینه ارز ها و صرافی ها میتوانید با صرافی پارسه در ارتباط باشید.

این خبر برگرفته شده از خبرگزاری تسنیم

اخبار ارزاخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *