نرخ ارز صرافی با بانک یکسان شد

نرخ ارز صرافی با بانک یکسان شد

نرخ ارز صرافی با بانک یکسان شد ( اختلاف فقط ۵۰ تومن)

معاملات بازار ارز طبق روال هر روز در حال گرم شدن است اما امروز نرخ ارز در صرافی‌ های بانکی و غیربانکی، بهم بسیار نزدیک شده و اختلاف بی سابقه ای را از ماه های ابتدای سال جاری تاکنون رقم زده بود، تقریبا از بین رفته است.

بررسی‌ های میدانی حکایت از آن دارد که فاصله نرخ دلار در صرافی‌ های بانکی و غیربانکی اکنون به ۵۰ تومان رسیده است.

البته بسیاری از فعالان بازار ارز، دلایل متفاوتی برای آن بر می‌ شمرند و بر این باورند که دخالت بانک مرکزی در این بازار به عنوان یک رگولاتور، نقش آفرینی مناسبی را در تعیین نرخ بازار انجام داده و به همین علت ، هدایت بازار باز هم به دست بانک مرکزی است.

خبرگزاری مهر در گزارش‌ ها به این نکته اشاره کرده که اختلاف قیمت ارز در بازار آزاد و صرافی‌ های بانکی رو به کاهش است.

از سمت دیگری، در این گزارشات اشاره شده بود که بانک مرکزی برنامه‌ هایی برای رساندن نرخ ارز به ارقام تک‌ رقمی دارد و همین امر باعث شده قیمت ها رو به کاهش گذارد؛ اما از آنجا که برخی محدودیت‌ ها از سوی بانک مرکزی طی روز های گذشته بر معاملات بازار ارز و حواله‌ های ارزی اعمال شده است و از سوی دیگر زمزمه‌ هایی مبنی بر تعیین سقف برای استفاده از دستگاه های کارت خوان نیز وجود دارد، پای بسیاری از دلالان را برای آب کردن ارز های در اختیار خود، به بازار باز کرده است.

نرخ ارز در این لحظه

هم اکنون نرخ خرید دلار در صرافی های بانکی ۱۲۰۰۰ تومان و برای فروش ۱۲۰۵۰ تومان است. هم چنین هر یورو نیز ۱۳ هزار و ۶۱۰ برای خرید و ۱۳ هزار و ۷۰۰ برای فروش است. این نرخ‌ ها در بازار آزاد با تفاوت بسیار اندک برای معاملات اعمال میشود.

 

به گزارش خبرنگار مهر

اخبار ارزاخبار صرافی پارسهصرافی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *