نقش صرافی ها در زمان تحریم

نقش صرافی ها در زمان تحریم

رئیس کل سابق بانک مرکزی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز، بطور موقت فعالیت صرافی‌ها را متوقف کرده است تا همه صرافی‌ها از مسیر سامانه نیما ، معاملات ارزی را انجام دهند. وی ادامه داد: استفاده از این سامانه همانند ارز مبادله‌ای، تابع مقررات و چارچوب‌های خاصی است. در این سامانه  ثبت و انجام معاملات ارزی با نظم و شرایط  خاصی صورت می گیرد.

 وی گفت: صرافی‌ها به عنوان یک نهاد صنفی، وظیفه ریسک نظام ارزی منضبط و مشخصی را برعهده دارند و از نظامی که بانک‌ها در آن پاسخگوی نیاز‌های ارزی کشور هستند تبعیت می‌کنند. این درحالیست که درشرایط تحریم، صرافی‌ها نقش مهمی را ایفا کردند و  جایگزین نظام بانکی برای حواله پول بودند.

 مظاهری در تشریح روشهای مدیریتی بانک مرکزی تصریح کرد: تعطیلی صرافی‌ها در جهت کنترل نوسانات نرخ ارز یکی از اقدامات بانک مرکزی است. دلیل این تصمیم را اینگونه بیان کردند که سیستم بانکی قابلیت و توانایی انجام تمام فعالیت‌های صرافی‌ها را دارد آنهم بدون اینکه هیچ گونه مشکلی در این زمینه بوجود بیاید.

 رئیس کل بانک مرکزی در آیین رونمایی از سامانه الکترونیکی نیما، حجم گشایش اعتبار بر مبنای دلار ۴۲۰۰ تومان را ۹۲۱۰ فقره اعلام کرد و گفت: برای تامین ارز مسافرت‌های خارجی، دانشجویان و بیماران تصمیماتی گرفته شد.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اعلام آمادگی صرافی بانک‌ها برای همکاری گفت: صرافی‌های بانک‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که بدون هیچ محدودیتی ارز را خریداری کنند، البته هیچ محدودیتی برای آنها وجود ندارد. مظاهری در پایان گفت: باید توجه داشت که صرافی ها، مرکز انحصاری خدمات نیستند چرا که از طریق سیستم بانکی، می‌توان بسیاری از خدمات ارزی را در کشور انجام داد. این درحالیست که دولت باید التهابی که درجامعه شکل گرفته را برطرف کند.

نقش صرافی ها در زمان تحریم

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *