نقل و انتقال ارز در صرافی ها

نقش صرافی ها در نقل و انتقال ارز

ارز دانشجویی طبق ضوابط پرداخت می شود جهانگیری بر ضرورت تامین نیاز ارزی دانشجویان خارج از کشور تاکید کرد و یادآور شد: بانک مرکزی با همکاری وزارتخانه های امور خارجه، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همه دانشجویانی که برای تحصیات تکمیلی با هزینه شخصی به کشورهای دیگر رفته اند، طبق ضوابط تدوین شده ارز پرداخت خواهد کرد تا زندگی این دسته از شهروندان ایرانی مختل نشود. معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: البته دانشگاه محل تحصیل این دسته از دانشجویان باید ظرف مدت حداکثر ۶ ماه از نظر اعتبار علمی به تائید وزارت علوم برسد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت ایران متعهد است معادل ریالی پرداخت شده توسط مردم به سفارتخانه ها برای دریافت روادید، ارز به قیمت مصوب در اختیار آنها قرار دهد. به گزارش ایلنا؛ اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی امور ارزی تاکید کرد: نباید هیچ یک از مراجعان به سفارتخانه های خارجی در کشور برای دریافت ویزا با مشکل تامین ارز مواجه باشند. وی افزود: وزارت امور خارجه موظف شده است تا با همکاری بانک مرکزی و سفارتخانه های خارجی موانع موجود در این زمینه را به سرعت برطرف کند. معاون اول رییس جمهوری گفت: سیاست های جدید ارزی در مقطع کنونی، با هدف تخصیص منابع ارزی به نیازهای اصلی کشور تنظیم شده و این به معنای فراموش شدن انتظارات و نیازهای واقعی و روری ارزی جامعه نیست.

حباب قیمت در خصوص سکه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از دو سناریوی مجلس در مورد سیاست های ارزی دولت خبر داد و گفت: در صورتی که بتوانیم رویکردهای دولت و مجلس را با یکدیگر منطبق کنیم، مبنای تصمیم مجلس، توافق با دولت خواهد بود. محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با ایرنا، در مورد طرح دوفوریتی کمیسیون اقتصادی مجلس برای مدیریت نظام ارزی کشور، گفت: این طرح مسکوت نیست و تصمیم گیری در مورد آن منوط به جمع بندی گزارش های ارسالی وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی است. وی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی مجلس پس از دریافت گزارش های دولت، طرح خود را با اقدامات دولت انطباق می دهد. نماینده مردم کرمان در مجلس اضافه کرد: برخی از اقدامات دولت از جمله ایجاد حساب سپرده ارزی با ضمانت بانک مرکزی و ایجاد پرتال ارزی مورد تائید کمیسیون اقتصادی مجلس است اما به نبود بازار متشکل ارزی نقد داریم.

مشکلات موجود به مرور زمان حل می شود وی سوداگری و خرید و فروش ارز با هدف کسب سود را در صرافی های نا معتبر قابل قبول ندانست و گفت: با راه اندازی سامانه نیما گام مهمی در تامین ارز مورد نیاز واردات و بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور برداشته شده و برخی مشکلات موجود نیز به مرور زمان و با اجرایی شدن دقیق سیاست های جدید ارزی حل خواهد شد. معاون اول رییس جمهوری از بانک مرکزی خواست تا ضمن بررسی روزانه آخرین اقدامات انجام شده در زمینه تامین نیازهای ارزی کشور، خرید ارز حاصل از صادرات و تامین ارز مورد نیاز واردات کالای اساسی، گزارشی از نحوه اجرای سیاست های جدید ارزی با هدف آگاهی مستمر و لحظه ای از وضعیت روند اجرای این سیاست ها و رفع نگرانی های مردم به ویژه افرادی که نیازهای ضروری و واقعی به ارز دارند، به ستاد اقتصادی ساماندهی امور ارزی ارایه کند.

بررسی اعتراضات به قیمت طلا

وی گفت: در این زمینه اگر بتوانیم با دولت توافق کنیم، مبنای ما توافق خواهد بود و با توافق مسیر را جلو می بریم؛ در غیر این صورت برای اینکه بتوانیم بازار ارز با در نظر گرفتن نقش صرافی ها را مدیریت کنیم طرح دوفوریتی را به صحن می بریم. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس پیش از این به تصریح بخش هایی از طرح ارزی این کمیسیون پرداخته و گفته بود: تشکیل بازار متشکل ،یکی از بندهای طرح کمیسیون اقتصادی برای مدیریت نظام ارزی کشور است که براساس بازار متشکل، کل عرضه و تقاضای ارز شفاف می شود؛ به دنبال تشکیل این بازار، مشخص است که چه کسی ارز را عرضه و چه کسی خریداری می کند و فعالیت صرافی ها چگونه است.

قیمت روز سکه در صرافی پارسه در تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۰

عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین زمان
سکه بهار آزادی تک فروشی ۱۷,۵۵۵,۰۰۰ (۰%) ۰ ۱۷,۴۵۵,۰۰۰ ۱۷,۵۵۵,۰۰۰ ۹ اردیبهشت
سکه امامی تک فروشی ۱۸,۵۰۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸,۵۰۰,۰۰۰ ۹ اردیبهشت
نیم سکه تک فروشی ۸,۹۵۵,۰۰۰ (۰%) ۰ ۸,۸۹۵,۰۰۰ ۸,۹۵۵,۰۰۰ ۹ اردیبهشت
ربع سکه تک فروشی ۵,۵۲۵,۰۰۰ (۰%) ۰ ۵,۴۶۵,۰۰۰ ۵,۵۲۵,۰۰۰ ۹ اردیبهشت
سکه گرمی تک فروشی ۳,۵۳۵,۰۰۰ (۰%) ۰ ۳,۵۳۵,۰۰۰ ۳,۵۳۵,۰۰۰ ۹ اردیبهشت
عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین ارزش ذاتی زمان
سکه بهار آزادی ۱۷,۵۲۵,۰۰۰ (۰%) ۰ ۱۷,۴۲۵,۰۰۰ ۱۷,۵۲۵,۰۰۰ ۱۸,۲۸۷,۲۳۸ ۹ اردیبهشت
سکه امامی ۱۸,۴۵۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۱۷,۹۵۰,۰۰۰ ۱۸,۴۵۰,۰۰۰ ۱۸,۲۸۷,۲۳۸ ۹ اردیبهشت
نیم سکه ۸,۹۲۵,۰۰۰ (۰%) ۰ ۸,۸۶۵,۰۰۰ ۸,۹۲۵,۰۰۰ ۹,۱۶۸,۶۱۹ ۹ اردیبهشت
ربع سکه ۵,۴۸۵,۰۰۰ (۰%) ۰ ۵,۴۲۵,۰۰۰ ۵,۴۸۵,۰۰۰ ۴,۶۰۹,۳۰۹ ۹ اردیبهشت
سکه گرمی ۳,۵۲۵,۰۰۰ (۰%) ۰ ۳,۵۲۵,۰۰۰ ۳,۵۲۵,۰۰۰ ۲,۲۹۲,۳۷۵ ۹ اردیبهشت

وی افزود: پس از آن فروش دلار با قیمت بیشتر قاچاق تلقی و اعلام شد که خلاف مقررات بانکی است. به طور کلی در وهله اول قیمت گذاری ارز به شکلی انجام شد که فعالان اقتصادی را دچار تعجب کرد، چون ۴۲۰۰ تومان عددی است که در حال حاضر با نرخ واقعی دلار چندان همخوانی ندارد برای همین شاید بهتر بود که دلار مقداری بیش از ۴۲۰۰ تومان تعیین می شد که دست خود دولت بازتر باشد. به گفته این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، وقتی کالایی مثل ارز پایین تر از قیمت واقعی قیمت گذاری می شود تقاضا برای آن بالا می رود و این اتفاق طبیعی است. ایرادات سامانه نیما باید برطرف شود کیمیایی اسدی درباره آخرین وضعیت استفاده فعالان اقتصادی از سامانه نیما گفت: به تازگی هم برای ارز ۴۲۰۰ تومان از سامانه نیما توسط معاون اول رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی رونمایی شد. البته بعد از آن هم اعلام شد که کار ایراداتی دارد که باید به مرور زمان این ایرادات بر طرف شود. همچنین بخشنامه ای برای صادرات اعلام شد، اینکه هر صادراتی که انجام می شود حتما باید ارز آن از طریق سیستم بانکی مبادله شود.

نائب رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد که در شرایط فعلی برای استفاده از دلار ۴۲۰۰ تومانی میزان تقاضا برای ثبت سفارش به شدت بالا رفته است و روند صادرات و واردات را با مشکل روبرو کرده است. بعد از تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومانی برای دلار برخی فعالان اقتصادی برای ثبت سفارش و انجام فرایند واردات و صادرات با مشکلاتی مواجه شدند. این در حالی است که بانک مرکزی برای انجام عملیات نقل و انتقال بانکی از سامانه نیما رونمایی کرده است البته هنوز این سامانه به طور کامل قابل استفاده نیست و مشکلاتی دارد. همین باعث شده که فرایند صادرات برای صادرکنندگان با مشکلاتی روبرو شود. در این باره احمد کیمیایی اسدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۲۱ فروردین امسال طی یک ابلاغیه که معاون رئیس جمهور آن را اعلام کرد، قیمت دلار ۴۲۰۰ تومان تعیین شد و این در شرایطی بود که روز قبل از آن دلار حدود ۶۰۰۰ تومان در بازار معامله شد.

دولت برای پاسخگویی به حجم ثبت سفارش ها با چالش روبرو است کیمیایی اسدی گفت: با اینکه دلار ۴۲۰۰ تومان از طرف دولت اعلام شده ولی در بازار نرخ آن به مراتب بالاتر است. دولت دستور داده است که همه مراحل از جمله ثبت سفارش، و نقل و انتقال باید شفاف باشد این روند باعث شده است که تقاضا درسیستم بانکی بالا برود. پیش از این خیلی از این نقل و انتقالات به صورت آزاد انجام می شد و صرافی ها این کار را انجام می دادند اما اکنون این نقل و انتقالات برای صرافی ها محدود شده است. برای همین حجم تقاضا برای ثبت سفارش کااها و ماشین آلات وارداتی خیلی بالا رفته است و در این شرایط خیلی از کسانی که کار واردات انجام می دادند هم به دلیل استفاده از دار ۴۲۰۰ تومان وارد این عرصه شدند. به گفته وی، تقاضا برای ثبت سفارش به شدت بالا رفته و دولت را با چالش مواجه کرده است لذا شاید نتوان این میزان ثبت سفارش را پاسخگو بود.

 

منبع : روزنامه ابرار اقتصادی

این مسئله صادرکنندگان به ویژه صادرکنندگان به عراق و افغانستان را با مشکل روبرو کرد. اکنون بخشنامه ها و اصلاحیه هایی ابلاغ می شود که بتواند سامانه نیما را اصلاح و ایرادات آن را برطرف کند. وی در بخش دیگری از صحبت هایش به ارزیابی تعیین دلار ۴۲۰۰ تومانی پرداخت و اظهار کرد: در سالیان اخیر رئیس جمهور مخالفتش را با اقتصاد دستوری اعلام کرد اما عملا نرخ ارز به شکل دستوری در یک جا ثابت نگه داشته شد، این اقدام با صحبت های رئیس جمهور در تعارض بود. ولی از طرف دیگر بازار دچار آشفتگی شده بود وشاید نیاز بود که برای کنترل آن وضعیت آشفته به شکل دستوری اقدام می شد تا از التهابات بازار کم شود. نائب رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: در حال حاضر از التهابات بازار کاسته شده که اتفاق مثبتی است اما صادرکنندگان و واردکنندگان با مشکلاتی مواجه هستند و کسانی که می خواهند کالا و خدمات واردات کنند و کسانی که می خواهند ثبت سفارش کنند موانع و مشکلاتی دارند.

قیمت دلار و نرخ ارزها در صرافی پارسه در تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۰

عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین زمان
دینار کویت ۱۹۵,۳۹۰ (۰٫۰۶%) ۱۲۰ ۱۹۵,۳۹۰ ۱۹۵,۴۲۰ ۱۰:۱۶:۴۶
ریال عربستان ۱۵,۶۲۰ (۰%) ۰ ۱۵,۶۲۰ ۱۵,۶۳۰ ۱۰:۱۶:۴۶
ریال قطر ۱۴,۲۸۰ (۰%) ۰ ۱۴,۲۸۰ ۱۴,۲۸۰ ۴ اردیبهشت
ریال عمان ۱۴۱,۵۰۰ (۰%) ۰ ۱۴۱,۵۰۰ ۱۴۱,۵۰۰ ۴ اردیبهشت
دینار عراق ۵۲ (۰%) ۰ ۵۲ ۵۲ ۱ اردیبهشت
دینار بحرین ۱۳۹,۵۰۰ (۰%) ۰ ۱۳۹,۵۰۰ ۱۳۹,۵۰۰ ۴ اردیبهشت
لیر سوریه ۱۱۰ (۰%) ۰ ۱۱۰ ۱۱۰ ۱ اردیبهشت
کرون دانمارک ۹,۵۴۰ (۰٫۱%) ۱۰ ۹,۵۴۰ ۹,۵۴۰ ۱۰:۰۰:۵۱
کرون نروژ ۷,۳۶۰ (۰٫۱۴%) ۱۰ ۷,۳۶۰ ۷,۳۶۰ ۱۰:۰۰:۵۱
روپیه هند ۸۸۰ (۱٫۱۵%) ۱۰ ۸۸۰ ۸۸۰ ۱۰:۰۰:۵۱
روپیه پاکستان ۴۷۰ (۰%) ۰ ۴۷۰ ۴۷۰ ۱ اردیبهشت
دلار سنگاپور ۴۴,۲۸۰ (۰٫۰۹%) ۴۰ ۴۴,۲۷۰ ۴۴,۳۰۰ ۱۰:۱۷:۴۶
دلار هنگ کنگ ۷,۴۶۰ (۰%) ۰ ۷,۲۶۰ ۷,۴۶۰ ۹ اردیبهشت
رینگیت مالزی ۱۴,۹۶۰ (۰٫۱۳%) ۲۰ ۱۴,۹۶۰ ۱۴,۹۶۰ ۱۰:۰۰:۵۱
بات تایلند ۲,۰۴۰ (۰%) ۰ ۲,۰۴۰ ۲,۰۴۰ ۴ اردیبهشت
روبل روسیه ۹۴۰ (۰%) ۰ ۹۱۰ ۹۴۰ ۹ اردیبهشت
منات آذربایجان ۳۳,۸۸۰ (۰%) ۰ ۳۳,۸۸۰ ۳۴,۴۶۰ ۲۹ فروردین
درام ارمنستان ۱۲۰ (۰%) ۰ ۱۲۰ ۱۲۰ ۱ اردیبهشت
عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین زمان
دلار ۴۲,۰۰۰ (۰%) ۰ ۴۲,۰۰۰ ۴۲,۰۰۰ ۲۲ فروردین
دلار فردایی / سبزه ۴۸,۱۰۰ (۰%) ۰ ۴۷,۷۸۰ ۴۸,۴۶۰ ۲۵ بهمن
دلار فردایی / افشار ۴۸,۸۳۰ (۰%) ۰ ۴۸,۸۳۰ ۴۸,۸۳۰ ۲۵ بهمن
دلار نقدی / سبزه ۴۷,۷۰۰ (۰%) ۰ ۴۷,۷۰۰ ۴۸,۵۰۰ ۲۵ بهمن
دلار نقدی / افشار ۴۹,۰۶۰ (۰%) ۰ ۴۹,۰۶۰ ۴۹,۰۶۰ ۲۵ بهمن
دلار / سلیمانیه ۵۵,۲۰۰ (۰%) ۰ ۵۵,۲۰۰ ۵۵,۲۰۰ ۵ اردیبهشت
یورو ۶۹,۱۲۰ (۰٫۱۶%) ۱۱۰ ۶۹,۱۰۰ ۶۹,۱۲۰ ۱۰:۲۲:۴۵
پوند انگلیس ۷۹,۲۰۰ (۰٫۱۶%) ۱۳۰ ۷۹,۱۸۰ ۷۹,۲۱۰ ۱۰:۲۲:۴۵
درهم امارات ۱۵,۲۶۰ (۰٫۰۷%) ۱۰ ۱۵,۲۶۰ ۱۵,۲۶۰ ۱۰:۰۰:۵۱
لیر ترکیه ۱۴,۵۰۰ (۰٫۱۴%) ۲۰ ۱۴,۴۹۰ ۱۴,۵۰۰ ۱۰:۰۵:۴۶
یوان چین ۹,۲۵۰ (۰٫۱۱%) ۱۰ ۹,۲۵۰ ۹,۲۵۰ ۱۰:۰۰:۵۱
ین ژاپن ۵,۱۰۰ (۰%) ۰ ۵,۱۰۰ ۵,۱۰۰ ۳ اردیبهشت
دلار کانادا ۴۵,۶۵۰ (۰٫۰۲%) ۱۰ ۴۵,۶۴۰ ۴۵,۶۷۰ ۱۰:۲۳:۴۶
دلار استرالیا ۴۴,۳۶۰ (۰٫۰۵%) ۲۰ ۴۴,۳۶۰ ۴۴,۳۸۰ ۱۰:۲۳:۴۶
دلار نیوزیلند ۴۱,۵۰۰ (۰٫۰۵%) ۲۰ ۴۱,۵۰۰ ۴۱,۵۳۰ ۱۰:۲۳:۴۶
فرانک سوئیس ۵۹,۳۵۰ (۰٫۱۳%) ۸۰ ۵۹,۳۳۰ ۵۹,۳۶۰ ۱۰:۲۳:۴۶
افغانی ۷۳۰ (۰%) ۰ ۷۳۰ ۷۳۰ ۳ اردیبهشت
کرون سوئد ۶,۷۶۰ (۰%) ۰ ۶,۵۸۰ ۶,۷۶۰ ۹ اردیبهشت

قیمت حواله ارزی در صرافی پارسه در تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۰

عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین زمان
حواله یورو شرکتی ۶۶,۷۰۰ (۰%) ۰ ۶۶,۷۰۰ ۶۷,۰۰۰ ۱۹ فروردین
حواله یورو شخصی ۶۶,۷۰۰ (۰%) ۰ ۶۶,۷۰۰ ۶۷,۰۰۰ ۱۹ فروردین
حواله یورو دستی ترکیه ۵۷,۵۵۰ (۰%) ۰ ۵۷,۵۵۰ ۵۷,۵۵۰ ۳ اسفند
حواله روپیه هند ۸۳۰ (۰%) ۰ ۸۳۰ ۸۳۰ ۲۹ فروردین
حواله کرون سوئد ۶,۴۹۰ (۰%) ۰ ۶,۴۹۰ ۶,۴۹۰ ۲۹ فروردین
حواله فرانک سوییس ۵۶,۳۵۰ (۰%) ۰ ۵۶,۳۵۰ ۵۶,۳۵۰ ۲۹ فروردین
حواله یوان چین ۸,۶۸۰ (۰%) ۰ ۸,۶۸۰ ۸,۶۸۰ ۲۹ فروردین
حواله رینگیت مالزی ۱۴,۰۲۰ (۰%) ۰ ۱۴,۰۲۰ ۱۴,۰۲۰ ۲۹ فروردین
حواله ریال عمان ۱۳۵,۰۳۰ (۰%) ۰ ۱۳۵,۰۳۰ ۱۳۵,۰۳۰ ۱۸ فروردین
حواله دینار کویت ۱۶۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۱۶,۰۰۰ ۱۶۰,۰۰۰ ۲۸ بهمن
عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین زمان
حواله دلار آمریکا شرکتی ۵۵,۶۰۰ (۰%) ۰ ۵۵,۶۰۰ ۵۶,۹۹۰ ۲۸ فروردین
حواله دلار آمریکا شخصی ۵۴,۳۵۰ (۰%) ۰ ۵۴,۳۵۰ ۵۴,۶۰۰ ۱۹ فروردین
حواله دلار دستی ترکیه ۵۴,۲۵۰ (۰%) ۰ ۵۴,۲۵۰ ۵۴,۲۵۰ ۱۹ فروردین
حواله پوند ۷۷,۸۹۰ (۰%) ۰ ۷۷,۸۹۰ ۷۷,۸۹۰ ۲۹ فروردین
حواله درهم امارات ۱۳,۷۵۰ (۰%) ۰ ۱۳,۷۵۰ ۱۳,۷۶۰ ۱۶ فروردین
حواله دلار کانادا ۴۵,۰۱۰ (۰%) ۰ ۴۵,۰۱۰ ۴۵,۰۱۰ ۲۹ فروردین
حواله دلار استرالیا ۴۳,۹۰۰ (۰%) ۰ ۴۳,۹۰۰ ۴۳,۹۰۰ ۲۹ فروردین
حواله دلار نیوزلند ۴۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۴۰,۰۰۰ ۴۰,۰۰۰ ۱۸ فروردین
حواله ین ژاپن ۵۱۰ (۰%) ۰ ۵۱۰ ۵۱۰ ۲۹ فروردین
حواله روبل روسیه ۹۲۰ (۰%) ۰ ۹۲ ۹۲۰ ۲۸ بهمن

صرافی پارسه : خرید و فروش انواع حواله ارزی ، اعلام نرخ لحظه ای ارز ، خرید و فروش دلار ، خرید و فروش سکه ، ارسال پول به ایران ، ارسال پول به کشورهای دیگر

راه های ارتباطی صرافی پارسه :

تماس با شماره های : ۵۴۹۰۱ (خط ویژه) – ۸۸۹۰۸۰۰۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۱

فکس :  ۸۸۸۵۴۳۸۴

آدرس : تهران، میدان فاطمی، ضلع جنوب شرقی، پلاک ۴/۱

کانال تلگرام : صرافی پارسه

وبسایت : www.parsehex.com

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *