نکات مهم برای رفتن به صرافی – صرافی های دارای مجوز بانک مرکزی

نکات مهم برای رفتن به صرافی

نکات مهم برای رفتن به صرافی

ما در این نوشته سعی کردیم نکات مهم برای رفتن به صرافی را بازگو کنیم تا شما دچار ضرر و مشکل نگردید.

۱ ـ از تحویل گرفتن اسکناس‌ های معیوب از صرافی حتما خودداری بکنید، چون بعدا به دردسر دچار خواهید شد.

۲ ـ زمان ورود به صرافی به مجوز بانک مرکزی دقت بفرمایید . این مجوز طبق قوانین باید در دید مشتریان نصب شده باشد.

البته می‌توانید راستی مجوز صرافی مورد نظر خود را از راه وب سایت رسمی بانک مرکزی بررسی نمایید.

۳ ـ‌ به یاد داشته باشید ساعات غیر اداری یا روز های تعطیل و زمانی که بانک‌ ها تعطیل است برای تهیه ارز اقدام نکنید، چون قیمت‌ ها غیرواقعی می باشد.

۴ ـ اگر قصد خرید دلار از صرافی دارید به یاد داشته باشید معمولا صرافی‌ ها مهر بسیار کوچکی که بیانگر اصالت اسکناس و فروشنده است، دارند؛ بنابراین از فروشندگان درخواست کنید این مهر را برای شما روی اسکناس‌ ها بزنند.

۵ ـ اول ارز مورد نیاز خودتان را بشناسید این کار را می‌توانید با استفاده از اینترنت انجام دهید. کافیست نام کشور مورد نظر و واحد پول آن را تایپ کنید تا با تقسیم‌ بندی واحد پول کشور مورد نظر و شکل و شمایل اسکناس و سکه‌ های آن آشنا بشوید.

۶ ـ از فروشنده بخواهید اسکناس‌ ها را زیردستگاه یا همان نور ماورابنفش برای شما چک کند، هر چند او قبلا این کار را انجام داده است.

۷ ـ سعی کنید از چند صرافی قیمت بگیرید بعد خرید بکنید، زیرا قیمت صرافی‌ ها معمولا کمی با یک دیگر اختلاف دارد، اما درباره اختلاف‌ های فاحش هوشیار باشید که بدون تردید مشکل در کار است.

۸ ـ از دیگر نکات مهم برای رفتن به صرافی این است که از فروشنده صرافی بخواهید به شما فاکتور فروش بدهد که شماره سریال‌ های اسکناس‌ها در آن قید شده باشد. البته امروزه دستگاه‌ های پول‌ شمار در برخی صرافی‌ ها این کار را انجام می‌ دهند.

۹ ـ به تاریخ انتشار اسکناس‌ ها دقت نمایید به خصوص درباره دلار این موضوع بسیار مهم است.

۱۰ ـ قبل از این‌که برای خرید به بازار بروید از نرخ مبادله ارز مورد نظر خودتان با ریال آگاهی کسب کنید. برای این کار می‌توانید با پرسیدن قیمت خرید و فروش ارز مورد نظرتان از صرافی چند روز روند قیمت آن را زیر نظر بگیرید.

حواله ارزی ، اعلام نرخ لحظه ای ارز ، خرید و فروش دلار ، خرید و فروش سکه ، ارسال پول به ایران ، ارسال پول به کشورهای دیگر

راه های ارتباطی صرافی پارسه :

تماس با شماره های : ۵۴۹۰۱ (خط ویژه) – ۸۸۹۰۸۰۰۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۱

فکس :  ۸۸۸۵۴۳۸۴

آدرس : تهران، میدان فاطمی، ضلع جنوب شرقی، پلاک ۴/۱

کانال تلگرام : صرافی پارسه

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *