کاهش قیمت دلار تا کی

کاهش قیمت دلار تا کی

کاهش قیمت دلار تا کی ادامه دارد؟

در چند روز گذشته که دلار در کانال ۹ تا ۱۰ هزار تومان جا خوش کرده است این افراد هم به بازار آمده اند و دوباره صف های دلار تشکیل شد اما این بار نه در قالب خریدار که فروشنده، آن هم فروشنده دلار های خانگی.

اگر بازار ارز همراه با روز های داغ تابستان گرم بود و دلار درکانال ۱۹ و ۲۰ هزار تومانی سیر میکرد حالا اما به همت سیاست جدید دولت همراه با روزهای سرد پاییز مسیری بی رونق و سرد را در پیش گرفته است.

سیاست هایی مانند تزریق ارز به بازار، احتمال راه‌اندازی کانال مالی ویژه(SPV)، محدودیت تراکنش های بانکی بیش از ۵۰ میلیون تومان، گرانی و بصرفه نبودن خرید اجناس خارجی ، ورود بدون محدودیت ارز همراه مسافر، راه اندازی سامانه نیما والزام صادرکنندگان به بازگشت ارز حاصل از صادرات که افزایش عرضه را در پی داشت باعث شد قیمت ارز برخلاف صعود در تابستان در پاییز سقوط کند.

کاهش قیمت دلار تا کی : وضعیت امروز بازار

قیمت دلار امروز هم در کانال ۹ هزار تومان خرید و فروش میشود. امروز صرافی ها قیمت دلار را ۹ هزار و ۹۴۰ تومان اعلام کرده اند.
امروز قیمت خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ ها ۹ هزار و ۸۵۰ تومان تعیین شده است. ارز مسافرتی هم بدون کارمزد ۱۱ هزار و ۵۰۳ تومان قیمت خورده است.
بر اساس این گزارش صرافی‌ های دولتی امروز قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به صبح دیروز ۹ هزار و ۹۴۰ تومان اعلام کرده‌اند.

کاهش قیمت دلار تا کی : قیمت سکه در بازار

امروز در بازار آزاد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله می‌ شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک‌ میلیون و ۲۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۳۰ هزار تومان فروخته می‌ شود.

هنوز بسیاری از دلارهای خانگی وارد بازار نشده و منتظر افزایش دوباره قیمت ها مانده اند تا دوباره بازار را بهم بریزد.

پس ادامه اجرای سیاست های ارزی بانک مرکزی و همکاری وزارت خانه های اقتصادی با این بانک مرکزی در کنار همراهی صادر کنندگان برای ادامه ورود ارز حاصل از صادرات به کشور برای کنترل بازار ارز و جلوگیری از تنش های دوباره در بازار ضروریست.

اما اینکه کاهش نرخ ارز تا کی ادامه‌ خواهد یافت موضوعیست که با همه اتفاقات چند ماه گذشته باید منتظر ماند و دید.

اخبار ارزاخبار صرافی پارسهصرافی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *