کاهش قیمت دلار و تاثیر آن در بازار

کاهش قیمت دلار و تاثیر آن در بازار

کاهش قیمت دلار و تاثیر آن در بازار

این روزها با رویداد کاهش نرخ دلار مواجه شده ایم ، اما تاثیری در نرخ های جنس ها نگذاشته است و هنوز مردم با قیمت هایی که در بازار موجود است فکر میکنند قیمت دلار هنوز بالا است.

اما این کاهش قیمت دلار  در دو ماه آینده در بازار هم تاثیر میگذارد و قیمت های جنس های مختلف کاهش پیدا میکند.

طی چند ماه اخیر که قیمت دلار بالا رفت، بسیاری از کالاها که بصورت مستقیم و غیرمستقیم مرتبط با ارز بودند افزایش قیمت داشتند که عمده این کالاها یا مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز آن ها وارداتی بود و یا اینکه خود کالا مستقیم وارد کشور میشد.

البته افزایش قیمتی که بعد از گرانی دلار در کالاها رخ داد به هیچ عنوان متناسب با گران شدن ارز نبود و بخش زیادی از گرانی‌ های پیش آمده نیز ناشی از جو روانی بود.

با روند کاهشی قیمت دلار که چند وقتی است آغاز شده، شاهد کاهش قیمت برخی از کالا های وارداتی یا کالا هایی که مواد اولیه آن ها وارداتی است، باشیم.

براساس بحث چسبندگی، معمولا روند کاهش قیمت در بازار نسبت به روند افزایش آن بسیار کند تر و با شیب کم است، زیرا تولید کنندگان و عرضه‌ کنندگان معمولا در چنین شرایطی به شدت در برابر کاهش قیمت‌ ها مقاومت میکنند.

کاهش قیمت دلار از حدود دو ماه دیگر تاثیر خود را در بازار نشان دهد.

البته نباید انتظار داشته باشیم قیمت‌ ها دقیقا مثل قبل از گرانی ارز شود، بلکه هم روند کاهش قیمت کند و هم میزان آن کم خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه ی اخبار های روز قیمت دلار و ارزهای دیگر میتوانید با صرافی پارسه در ارتباط باشید.

اخبار ارزاخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *