اعلام سیاست بانک مرکزی برای ارزهای رمزنگار به صرافی ها

ارزهای رمزنگار برای صرافی ها

اعلام سیاست بانک مرکزی برای ارزهای رمزنگار به صرافی ها

وی ادامه داد:حکم و اطلاعیه منتشر شده در رسانه ها مبنی بر خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده مصوب شورای عالی مبارزه با پولشویی است و اعتقاد دارم این بخشنامه منتشر شده تا از ایجاد اتهامات برای جمهوری اسلامی ایران در زمینه پولشویی جلوگیری کند؛ در حقیقت این بخشنامه به معنای عدم رگواتوری در آینده و پژوهش در زمینه ارزهای رمزنگار نیست.معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با اشاره به فین تک ها و کسب و کارهای مبتنی بر رمز ارزها، گفت: بخشنامه منتشر شده در فعالیت کسب و کارهای مبتنی بر رمز ارزها اختلالاتی ایجاد کرده است اما همانطور که در گذشته نیز اعلام شده است، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهاد قانون گذار این حوزه تا اواسط امسال درباره حوزه ارزهای رمزنگاری شده تصمیم نهایی خود را اعلام می کند.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی از اعلام سیاست برای ارزهای رمزنگار تا اواسط سال خبر داد وگفت:بخشنامه ممنوعیت استفاده از ارزهای مجازی شورای عالی مبارزه با پولشویی از اتهام به کشور جلوگیری می کند. حکیمی در گفت وگو درباره اطلاعیه منتشر شده مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش ارزهای رمزنگار، گفت: اطلاعیه ممنوعیت استفاده از ارزهای مجازی در مراکز پولی و مالی از سوی شورای عالی مبارزه با پولشویی سیاست نهایی بانک مرکزی در پول های دیجیتالی رمزینه نیست.

مشکل در ثبت سفارش دلار - صرافی پارسه

در جلسه سی ام شورای عالی مبارزه با پولشویی در تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۶ ،به کارگیری ابزار بیت کوینCoin Bit و سایر ارزهای مجازی در تمام مراکز پولی و مالی کشور ممنوع اعلام شد. در این مصوبه آمده است، از آنجایی که انواع ارزهای مجازی از این قابلیت برخوردار هستند که به ابزاری برای پولشویی و تامین مالی تروریسم و به طور کل، جابه جایی منابع پولی مجرمان بدل شوند، حوزه نظارت بانک مرکزی برای پیشگیری از وقوع جرائم از طریق ارزهای مجازی، موضوع ممنوعیت به کارگیری ارزهای مجازی را به بانک ها ابلاغ کرده است.از این رو، با توجه به اهمیت موضوع، تمام شعب و واحدهای تابعه بانک ها و موسسات اعتباری و صرافی   ها باید از انجام هر گونه خرید و فروش ارزهای مذکور و یا انجام هر گونه اقدامی که به تسهیل و یا ترویج ارزهای یاد شده بینجامد، به طور جد اجتناب کنند. همچنین لازم به ذکر است با صرافی  های متخلف ، برابر قوانین و مقررات مربوط برخورد خواهد شد.

ممنوعیت ارزهای رمزنگار سیاست نهایی بانک مرکزی نیست وی تاکید کرد: بخشنامه ممنوعیت ارزهای رمزنگار که منتشر شده سیاست نهایی بانک مرکزی در پول های دیجیتالی رمزینه نیست؛ در واقع هیچ سیاستی در هیچ زمانی نهایی نیست و سیاست ها به صورت بازه زمانی در نظر گرفته می شود. حکیمی با بیان این که ارز رمزنگار ملی موضوع جدیدی نیست، اظهار داشت: بستر ارزهای رمزنگاری شده یک پلتفورم من باز است و همین مسئله باعث شده تعداد زیادی رمز ارز ایجاد شود که بخشی از آن ها مربوط به ارزهای رمزنگاری شده ملی است. در حال حاضر مسئله ای که از اهمیت بالایی برخوردار است به بحث پذیرش این ارز و چرخه گردش آن مربوط است. معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که توافق انجام شده با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در زمینه کدهای دستوری USSD در چه وضعیتی قرار دارد، گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیشنهادی مبنی بر ارائه کدهای دستوری با افزایش امنیت تا زمان رایج شده Wallet-M را ارائه کرد که بانک مرکزی این مسئله را به بخش فنی به منظور پیگیری ارجاع داده است اما تا به امروز رفقا هیچ کار اجرایی انجام نشده است.

صرافی ها مجاز به خرید از سامانه نیما

سخنگوی دولت از اختصاص یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با تنش آبی در برخی شهرها خبرداد و گفت: هیات وزیران با تصویب برنامه پیشنهادی گروه ملی آب برای مقابله با تنش آبی برخی شهرها این مبلغ را تخصیص داد. به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت افزود: ۷۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار از سوی منابع داخلی وزارت نیرو و ۹۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده می شود. وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این برنامه با کمک مردم و کاهش مرف آب تعادل منابع و مصارف برقرار شود. هیات دولت به بحث و بررسی پیرامون گزارش وزارت نیرو درخصوص مدیریت تأمین آب شرب، تبیین وضعیت و ارایه راهکارها پرداخت.

قیمت روز سکه در صرافی پارسه در تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۱

عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین زمان
سکه بهار آزادی تک فروشی ۱۷,۶۸۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۱۷,۵۸۰,۰۰۰ ۱۷,۷۳۰,۰۰۰ ۱۰ اردیبهشت
سکه امامی تک فروشی ۱۸,۶۰۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۱۸,۵۴۰,۰۰۰ ۱۸,۷۵۰,۰۰۰ ۱۰ اردیبهشت
نیم سکه تک فروشی ۹,۰۰۵,۰۰۰ (۰%) ۰ ۸,۹۹۵,۰۰۰ ۹,۰۴۵,۰۰۰ ۱۰ اردیبهشت
ربع سکه تک فروشی ۵,۵۵۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۵,۵۴۰,۰۰۰ ۵,۵۷۵,۰۰۰ ۱۰ اردیبهشت
سکه گرمی تک فروشی ۳,۵۶۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۳,۵۶۰,۰۰۰ ۳,۵۶۰,۰۰۰ ۱۰ اردیبهشت
عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین ارزش ذاتی زمان
سکه بهار آزادی ۱۷,۶۵۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۱۷,۵۵۰,۰۰۰ ۱۷,۷۰۰,۰۰۰ ۱۷,۷۲۹,۱۴۰ ۱۰ اردیبهشت
سکه امامی ۱۸,۵۵۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۱۸,۴۹۰,۰۰۰ ۱۸,۷۰۰,۰۰۰ ۱۷,۷۲۹,۱۴۰ ۱۰ اردیبهشت
نیم سکه ۸,۹۷۵,۰۰۰ (۰%) ۰ ۸,۹۶۵,۰۰۰ ۹,۰۱۵,۰۰۰ ۸,۸۸۹,۵۷۰ ۱۰ اردیبهشت
ربع سکه ۵,۵۱۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۵,۵۰۰,۰۰۰ ۵,۵۳۵,۰۰۰ ۴,۴۶۹,۷۸۵ ۱۰ اردیبهشت
سکه گرمی ۳,۵۵۰,۰۰۰ (۰%) ۰ ۳,۵۵۰,۰۰۰ ۳,۵۵۰,۰۰۰ ۲,۲۲۳,۷۵۴ ۱۰ اردیبهشت

نوبخت ادامه داد: هرسال در هفته معلم برخی پرداخت ها به فرهنگیان و معوقات انجام می شد که در دیدار با وزیر آموزش و پرورش اعلام شد حق الزحمه امتحانات و خرید خدمت که تاکنون پرداخت نشده با خزانه هماهنگ و از طریق تنخواه واریز شود. وی یادآور شد: سال گذشته بعداز پرداخت ها گفته شد که ۹۸ میلیارد تومان حق الزحمه فرهنگیان باقی مانده است که در این زمینه مسئولین وقت به دلیل تاخیر در پرداخت توبیخ شدند و این معوقات به طور بک جا پرداخت شد.
یک کارشناس اقتصادی گفت: عامل اصلی تلاطمات بازار همان کسانی هستند که نقدینگی بالا را دراختیار دارند، بطوری که یک سوم نقدینگی در اختیار دولت و دو سوم آن در اختیار فرا دولتی ها و موسسات اقتصادی است که با داشتن این ثروت می توانند تاثیرگذاری بالایی در تصمیمات اقتصادی داشته باشند.

در یک ماهه فرودین ۹۷ صادرات بر واردات افزایش یافت سخنگوی دولت همچنین درمورد وضعیت تراز بازرگانی گفت: در یک ماه نخست سال جاری واردات از نظر ارزش دو میلیارد و ۵۲۹ میلیون دلار و صادرات سه میلیارد و ۱۳۳ میلیون دلار بود که شاهد افزایش صادرات بر واردات در این مدت بودیم. نوبخت اضافه کرد: واردات در سال جاری نسبت به سال قبل در مدت مشابه ۷٫۷ درصد از نظر ارزش افزایش داشته است، همچنین صادرات نسبت به سال گذشته از نظر مدت مشابه ۱۵ درصد افزایش نشان می دهد. وی افزود: همچنین تراز کاری یک ماه گذشته برای ۱۵ هزار ۴۰۳ فقره اقلام سه میلیارد و ۴۴۳ میلیون یورو ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تخصیص داده شد. رییس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین گفت: دولت سه هزار میلیارد تومان هم برای کالاهای اساسی و دارو اختصاص داد.

این کارشناس اقتصادی گفت: دولت در آن مقطع سکه هایی با سررسیدهای سه ماه، شش ماهه و یک ساله عرضه کرد که می توان اظهار نظر کرد که این تصمیم دولت بر کدام واقعیت اقتصادی استوار بود. وی متذکر شد: اگر دولت می خواست بازار سکه را متعادل کند، بهر بود به جای فروش آتی با تزریق سکه به بازار، نیروهای عرضه وتقاضا را متوازن می کرد. جامساز در مورد متغیرهای تاثیرگذار بر بازار سکه و ارز گفت: اقدامات ترامپ علیه ایران می تواند اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار دهد، هرچند تحریم ها تاثیر خود را گذاشته و تحریم های جدید کمر می تواند تاثیرگذار باشند و متغیرهای داخلی بیشتر در جنگ دلار و طلا نقش دارند. وی با اشاره به تاثیر مخالفان دولت و فرادولتی ها در بازار گفت: اتفاقا عامل اصلی تلاطمات بازار همان کسانی هستند که نقدینگی بالا را دراختیار دارند، بطوری که یک سوم نقدینگی در اختیار دولت و دو سوم آن در اختیار فرا دولتی ها و موسسات اقتصادی است که با داشتن این ثروت می توانند تاثیرگذاری بالایی در تصمیمات اقتصادی داشته باشند.

جامساز در گفت وگو با ایلنا، در مورد وجود حباب در نرخ سکه گفت: بازار سکه هانند هر کالایی تابع عرضه و تقاضا است اما گاهی اوقات به دلیل وضعیت بد اقتصادی مردم نسبت به ثبات اقتصادی، ناامید شده و پیش بینی آینده دشوار می شود که در این شرایط مردم برای حفظ ارزش دارایی خود آن را به بازار ارز و سکه منتقل می کنند. البته با توجه به تلاطمات بازار ارز و به دلیل جهش در قیمت دلار تا ۶۰۰۰ تومان، دولت نتوانست این افزایش تقاضا را در بازار شناور پاسخ دهد بنابراین دست به دامن راهکارهایی مانند بگیروببند واعمال فشار بر صرافی  ها شد. این اعمال فشار بر صرافی ها نتیجه خود را داد.  وی ادامه داد: در این شرایط بازار ارز، مردم وارد بازار سکه می شوند و چون بازار سکه شاهد بازی های امنیتی نبود، این نوسانات به بازار سکه منتقل شد و قیمت سکه ارزش بیشتری پیدا کرد.

قیمت دلار و نرخ ارزها در صرافی پارسه در تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۱

عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین زمان
دینار کویت ۱۹۱,۰۳۰ (۰٫۲۲%) ۴۲۰ ۱۹۱,۰۰۰ ۱۹۱,۱۳۰ ۱۰:۳۳:۴۵
ریال عربستان ۱۵,۲۸۰ (۰٫۲%) ۳۰ ۱۵,۲۸۰ ۱۵,۲۸۰ ۱۰:۰۰:۴۸
ریال قطر ۱۴,۲۸۰ (۰%) ۰ ۱۴,۲۸۰ ۱۴,۲۸۰ ۴ اردیبهشت
ریال عمان ۱۴۱,۵۰۰ (۰%) ۰ ۱۴۱,۵۰۰ ۱۴۱,۵۰۰ ۴ اردیبهشت
دینار عراق ۵۲ (۰%) ۰ ۵۲ ۵۲ ۱ اردیبهشت
دینار بحرین ۱۳۹,۵۰۰ (۰%) ۰ ۱۳۹,۵۰۰ ۱۳۹,۵۰۰ ۴ اردیبهشت
لیر سوریه ۱۱۰ (۰%) ۰ ۱۱۰ ۱۱۰ ۱ اردیبهشت
کرون دانمارک ۹,۲۸۰ (۰٫۲۲%) ۲۰ ۹,۲۸۰ ۹,۲۸۰ ۱۰:۰۰:۴۸
کرون نروژ ۷,۱۳۰ (۰%) ۰ ۷,۱۳۰ ۷,۱۴۰ ۱۰:۳۲:۴۵
روپیه هند ۸۶۰ (۱٫۱۸%) ۱۰ ۸۶۰ ۸۶۰ ۱۰:۰۰:۴۸
روپیه پاکستان ۴۷۰ (۰%) ۰ ۴۷۰ ۴۷۰ ۱ اردیبهشت
دلار سنگاپور ۴۳,۱۳۰ (۰٫۱۲%) ۵۰ ۴۳,۱۲۰ ۴۳,۱۶۰ ۱۰:۳۳:۴۵
دلار هنگ کنگ ۷,۲۹۰ (۰٫۱۴%) ۱۰ ۷,۲۹۰ ۷,۲۹۰ ۱۰:۰۰:۴۸
رینگیت مالزی ۱۴,۶۱۰ (۰٫۴۸%) ۷۰ ۱۴,۶۰۰ ۱۴,۶۱۰ ۱۰:۳۳:۴۵
بات تایلند ۲,۰۴۰ (۰%) ۰ ۲,۰۴۰ ۲,۰۴۰ ۴ اردیبهشت
روبل روسیه ۹۰۰ (۰%) ۰ ۹۰۰ ۹۱۰ ۱۰:۲۷:۴۴
منات آذربایجان ۳۳,۸۸۰ (۰%) ۰ ۳۳,۸۸۰ ۳۴,۴۶۰ ۲۹ فروردین
درام ارمنستان ۱۲۰ (۰%) ۰ ۱۲۰ ۱۲۰ ۱ اردیبهشت
عنوان قیمت زنده تغییر کمترین بیشترین زمان
دلار ۴۲,۰۰۰ (۰%) ۰ ۴۲,۰۰۰ ۴۲,۰۰۰ ۲۲ فروردین
دلار فردایی / سبزه ۴۸,۱۰۰ (۰%) ۰ ۴۷,۷۸۰ ۴۸,۴۶۰ ۲۵ بهمن
دلار فردایی / افشار ۴۸,۸۳۰ (۰%) ۰ ۴۸,۸۳۰ ۴۸,۸۳۰ ۲۵ بهمن
دلار نقدی / سبزه ۴۷,۷۰۰ (۰%) ۰ ۴۷,۷۰۰ ۴۸,۵۰۰ ۲۵ بهمن
دلار نقدی / افشار ۴۹,۰۶۰ (۰%) ۰ ۴۹,۰۶۰ ۴۹,۰۶۰ ۲۵ بهمن
دلار / سلیمانیه ۵۵,۲۰۰ (۰%) ۰ ۵۵,۲۰۰ ۵۵,۲۰۰ ۵ اردیبهشت
یورو ۶۸,۶۴۰ (۰%) ۰ ۶۸,۶۴۰ ۷۰,۲۲۰ ۱۰ اردیبهشت
پوند انگلیس ۷۸,۷۴۰ (۰٫۰۵%) ۴۰ ۷۸,۷۳۰ ۷۸,۷۹۰ ۱۰:۳۱:۴۴
درهم امارات ۱۵,۱۸۰ (۰٫۰۷%) ۱۰ ۱۵,۱۸۰ ۱۵,۱۹۰ ۱۰:۳۲:۴۵
لیر ترکیه ۱۴,۰۹۰ (۰%) ۰ ۱۴,۰۹۰ ۱۴,۱۱۰ ۱۰:۲۶:۴۵
یوان چین ۹,۰۳۰ (۰٫۱۱%) ۱۰ ۹,۰۳۰ ۹,۰۴۰ ۱۰:۳۲:۴۵
ین ژاپن ۵,۱۰۰ (۰%) ۰ ۵,۱۰۰ ۵,۱۰۰ ۳ اردیبهشت
دلار کانادا ۴۴,۶۵۰ (۰٫۱۶%) ۷۰ ۴۴,۶۳۰ ۴۴,۶۹۰ ۱۰:۲۹:۴۴
دلار استرالیا ۴۳,۱۷۰ (۰٫۰۹%) ۴۰ ۴۳,۱۶۰ ۴۳,۱۹۰ ۱۰:۳۲:۴۵
دلار نیوزیلند ۴۰,۲۹۰ (۰٫۰۵%) ۲۰ ۴۰,۲۸۰ ۴۰,۳۲۰ ۱۰:۳۱:۴۴
فرانک سوئیس ۵۷,۷۴۰ (۰٫۰۷%) ۴۰ ۵۷,۷۲۰ ۵۷,۷۶۰ ۱۰:۳۱:۴۴
افغانی ۷۳۰ (۰%) ۰ ۷۳۰ ۷۳۰ ۳ اردیبهشت
کرون سوئد ۶,۵۴۰ (۰٫۳۱%) ۲۰ ۶,۵۴۰ ۶,۵۴۰ ۱۰:۰۰:۴۸

صرافی پارسه : خرید و فروش انواع حواله ارزی ، اعلام نرخ لحظه ای ارز ، خرید و فروش دلار ، خرید و فروش سکه ، ارسال پول به ایران ، ارسال پول به کشورهای دیگر

راه های ارتباطی صرافی پارسه :

تماس با شماره های : ۵۴۹۰۱ (خط ویژه) – ۸۸۹۰۸۰۰۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۱

فکس :  ۸۸۸۵۴۳۸۴

آدرس : تهران، میدان فاطمی، ضلع جنوب شرقی، پلاک ۴/۱

کانال تلگرام : صرافی پارسه

وبسایت : www.parsehex.com

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *