تحریم های آبان ماه

تحریم های آبان ماه

تحریم های آبان ماه (تحریم های ارزی)

به نقل از تسنیم، محمدرضا سبزعلیپور/ رییس مرکز تجارت جهانی ایران- پس از خروج یک طرفۀ دونالد ترامپ از توافقنامه جامع هسته‌ ای “برجام” در تاریخ ۱۸ اردیبهشت سالجاری، دولت آمریکا تصمیم گرفت تا تحریم های تعلیق شده قبلی به اضافۀ تحریم های جدید تری را، طی دو مرحله، یعنی ۹۰ روز و ۱۸۰ روز پس از خروجش از برجام برعلیه ایران اِعمال نماید.

اولین مرحله از تحریم های وعده داده شده در تاریخ ۱۳ مرداد ماه سالجاری فعال شدند و قرار بر این است تا دومین مرحله از تحریم های اقتصادی، یکشنبه ۱۳ آبان سالجاری برعلیه کشورمان اعمال گردد.

با عنایت باینکه فردا سیزدهمین روز از دومین ماه پاییز میباشد، قرار بر این است تا مرحله دوم تحریم ها از طرف آمریکا علیه ایران ااعمال بشود. روابط بین المللی و تجارت جهانی مان و نهایتا اثر و عواقب تحریم های فردا بر زندگی، معیشت، سفره و کسب و کار مردم، همه و همه ذهن عام و خاص را مشغول کرده و تمام مردم و صاحب نظران را پیگیر پاسخ این سوألات مهم کرده است.!!

قسمتی از تحریم های مالی ماجرا

تحریم ارزی

بر اساس این تحریم، دسترسی ایران به ارز های خارجی بخصوص درآمد های نفتی محدود می گردد. لذا هر پولی که در نتیجۀ مستثنی شدن هر کشوری و یا مؤسسات مالی، به ایران پرداخت می شود باید آن مبلغ در حسابی در همان کشور نگهداری شود.

بنابر این محدودیت، بانک مرکزی ایران از دسترسی به ارز های معتبر خارجی محروم می کردد و عملاً ایران مجبور می شود تا در برابر فروش نفت، از خریدار نفتش فقط کالا بگیرد.

تحریم های آبان ماه بانکی و مالی

هدف از این تحریم‌ قطع ارتباط مالی ایران با جهان است.

یعنی همه مبادلات مالی با بانک مرکزی ایران، سایر بانک های دولتی و خصوصی و هم چنین اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع میباشد!! این تحریم شامل چند بخش است:

اقدامات مالی هدفمند

بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ میلادی، وزارت خزانه‌داری آمریکا، تلاش می کرد تا با ملاقات حضوری و رو در رو با مسیولین بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری جهان، آنان را ترغیب به قطع رابطۀ مالی خود با ایران کنند.

توجیه مقامات آمریکا برای اِعمال این تحریم، اِتهام استفاده ایران از سیستم مالی جهان برای تأمین منابع مالی تروریسم و خرید سلاح و قطعات مرتبط با برنامه‌ نظامی و هسته ای خود بود.

برای اخبار بیشتر در مورد دلار  و ارز های دیگر میتوانید با صرافی پارسه در ارتباط باشید و همچنین میتوانید جهت تبادل ارز های خود به ارز های دیگر به صرافی پارسه مراجعه کنید.

اخبار ارزاخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *