تعیین نرخ ارز در دست دلالان است !

تعیین نرخ ارز در دست دلالان است

صرافی ها متاسفانه چند وقتی است که فعالیت شفافی ندارند و تعیین نرخ ارز در دست دلالان است . در حقیقت فعالیت غیر شفاف صرافی ها سبب عدم پرداخت مالیات توسط آن ها نیز شده است . اما مشکل بزرگ دیگری نیز هم اکنون دامن گیر کشور است و آن هم سردگمی حجاج در زمینه تامین ارز مورد نیاز خود می باشد .

بیست و یکم فروردین ماه سال ۹۷ روزی به یاد ماندنی و تاریخی برای اقتصاد ایران می باشد . البته از جهت منفی . در واقع در این روز تصمیماتی در زمینه فعالیت صرافی ها گرفته شد که به دنبال آن یک اقتصاد به معنای واقعی زیر زمینی و مبهم در کشور به وجود آمد .

تعیین نرخ ارز در دست دلالان است !

با ممنوع اعلام شدن فعالیت صرافی ها بسیاری از افراد که برای کارهای خود نیازمند تهیه ارز بودند دیگر نتوانستند به صرافی ها مراجعه کنند بنابر این آن ها به دلالان پناه آوردن و دلالان نیز با رضایت تمام به رفع نیاز این افراد پاسخ مثبت دادند و ارز را به قیمت هایی بسیار بالاتر از قیمت تعیین شده به فروش رساندند .

اما مشکل اینجاست که دولت هنوز به صرافی ها اجازه فعالیت کردن به صورت قبل را نداده است و این موضوع برای حجاج هم به یک مساله تبدیل شده است . چرا که این افراد برای تهیه ارز مورد نیاز خود مجبورند که به دلالان پناه ببرند و همین امر ضربه محکمی به اقتصاد و قیمت ارز وارد می نماید .

این غیر شفاف و زیر زمینی بودن فعالیت صرافی ها و در کل مبهم بودن بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی کشور حتی با تک نرخی شدن دلار از سمت دولت هم حل نشد . اما دلار تک نرخی توانست یک مشکل بزرگ را تا حد زیادی حل کند و آن هم بسته شدن راه برای قاچاق بود .

می توانیم اینگونه بیان کنیم که روزی قیمت های کنونی دلار چیزی به جز توهم در کشورمان نبود . اما هم اکنون با توجه به فعالیت دلالان قیمت دلار و دیگر ارز ها به شدت افزایش یافته است و در واقع در حال حاضر این دلالان هستند که در کشور نرخ ارز را تعیین می کنند.

حذف صرافی ها سیاست غلط بانک مرکزی بود!

نرخ خرید ارز از صرافی ها توافقی شد

توقف فعالیت صرافی ها و فعالیت دلالان در بازار ارز

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *