اقدامات دولت برای کنترل بازار ارز

تک نرخی شدن ارز - خرید و فروش ارز در صرافی - نرخ دلار در صرافی ها

تک نرخی شدن ارز یکی از مهم ترین تصمیماتی بود از طرف بانک مرکزی و دولت برای نظارت بر بازار ارز اتخاذ شد . در همین راستا خرید و فروش ارز در صرافی ها نیز ممنوع شد . و برای مدتی اعلام نرخ دلار در صرافی ها انجام نمی شد و تابلوی صرافی ها عددی به جز صفر به خود نمی دید . در همین خصوص اقدامات دیگری از جمله انتقال مبادلات ارز از صرافی ها به بانک ها و همچنین الزامی کردن فروش ارز حاصل شده از صادرات به بانک ها از طرف صادر کنندگان نیز صورت گرفتند .

اعلام نرخ دلار در صرافی ها

به دلیل تک نرخی شدن ارز و همچنین ممنوع شدن هر گونه مبادلات و خرید و فروش ارز در صرافی ها ، از سمت دولت تا اطلاع ثانوی اعلام نرخ دلار در صرافی ها هم ممنوع شد . البته این ممنوعیت تنها در خصوص دلار نبود بلکه در کل صرافی ها از فعالیت در حوزه ارز منع شدند و بیشتر به خرید و فروش سکه پرداختند .

نرخ دلار در صرافی ها

نرخ دلار در صرافی ها

تک نرخی شدن ارز در بازار

در فروردین ماه سال جاری بود که دولت و بانک مرکزی با همکاری یکدیگر تصمیم بر این گرفتند که نرخ ارز را تک نرخی کنند . از آن پس قیمت دلار به صورت تک نرخی و رقم ۴۲۰۰ تومان اعلام شد . بر اساس این تصمیم بانک مرکزی هم موظف به تامین ارز مورد نیاز مردم برای تمام مصارف ، البته مصارف مجاز ، به قیمت ۴۲۰۰ تومان شد . تک نرخی شدن ارز کمک زیادی به سامان بخشیدن به بازار ارز کرد .

تک نرخی شدن ارز

تک نرخی شدن ارز

خرید و فروش ارز در صرافی ممنوع شد

ممنوع شدن خرید و فروش ارز در صرافی ها که یکی از جدی ترین تصمیمات دولت برای نظارت بر بازار ارز بود ، تا حدی قابل تقدیر است زیرا از بسیاری از تبادلات و مبادلات ارزی غیر شفاف پرده برداری صورت گرفت و همچنین این اقدام سبب کنترل دقیق تر بر روی مبادلات ارزی شد . اما در حال حاضر با وجود بازگشت تحریم ها ایجاد محددیت های این چنینی برای صرافی ها تصمیم درستی نخواهد بود .

خرید و فروش ارز در صرافی

خرید و فروش ارز در صرافی

صرافی پارسه : خرید و فروش انواع حواله ارزی ، اعلام نرخ لحظه ای ارز ، خرید و فروش دلار ، خرید و فروش سکه ، ارسال پول به ایران ، ارسال پول به کشورهای دیگر

راه های ارتباطی صرافی پارسه :

تماس با شماره های : ۵۴۹۰۱ (خط ویژه) – ۸۸۹۰۸۰۰۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۱

فکس :  ۸۸۸۵۴۳۸۴

آدرس : تهران، میدان فاطمی، ضلع جنوب شرقی، پلاک ۴/۱

کانال تلگرام : صرافی پارسه

وبسایت : www.parsehex.com

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *