دلار ارزان می شود؟

دلار ارزان می شود؟

دلار ارزان می شود؟

دلار ارزان می شود؟ ، سیل در روزهای ابتدایی سال ۱۳۹۸ خسارات زیادی را به بخش‌های تولیدی، شهری و روستایی کشورمان وارد کرد و همین امر سبب شد تا دولت و بانک مرکزی قدم در راستای جبران خسارت‌های واردشده به مردم برآیند.

برای پرداخت تسهیلات و کمک به سیل‌زدگان، بانک مرکزی نمی‌تواند به تنهایی اقدام کند و حل این مشکلات نیازمند استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است؛ موضوعی که با انتقاد برخی رسانه‌ها و کارشناسان روبرو شد.

اما او بار دیگر بر استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تاکید کرده و گفته است که نیاز به برداشت از منابع صندوق توسعه ملی، برای تأمین بخشی از خسارت‌های سیل، اجتناب‌ناپذیر است.

 فروش منابع ارزی صندوق توسعه ملی سبب افزایش عرضه ارز در بازار می‌شود، اما بانک مرکزی در این زمینه بر حفظ ثبات بازار تاکید دارد و منابع حاصل را صرف کنترل هدف‌مند نرخ و تنظیم عرضه و تقاضا خواهد کرد.

افزایش عرضه ارز در بازار می‌تواند سبب کاهش قیمت ارز شود، اما از صحبت‌های رئیس‌کل بانک مرکزی چنین استنباط می‌شود که این بانک حتی با وجود افزایش عرضه جلوی کاهش قیمت ناگهانی را خواهد گرفت و بیش از آنکه به دنبال کاهش قیمت ارز باشد، به دنبال حفظ ثبات بازار است.

با این حال باید دید در صورت نهایی شدن استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و فروش این منابع در بازار، واکنش بازار ارز به این موضوع چه خواهد بود و با توجه به اشاره همتی به کنترل هدف‌مند نرخ ارز، ممکن است به تدریج کاهش نرخ ارز را در بازار شاهد باشیم.

برای اطلاعات بیشتر درمورد اخبار های روز ارز میتوانید با صرافی پارسه در ارتباط باشید تا از اخبار های روز مطلع شوید.

 

اخبار ارزاخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *