دلایل افزایش نرخ دلار

دلایل افزایش نرخ دلار شامل چه مواردی است ؟

دلایل افزایش نرخ دلار بسیار گسترده اند . اما اگر بخواهیم به مهم ترین آن ها توجه کنیم می توانیم به خروج ایالات متحده از برجام ، افزایش بیش از اندازه خروج ارز از کشور و همچنین به وجود آمدن برخی محدودیت ها در خصوص راه های ارتباطی برای انتقال ارز از ایران به کشور هایی نظیر ترکیه ، دوبی و چین اشاره کرد .

محدود شدن بانک های کشور و جایگزین شدن و انتقال فعالیت آن ها به صرافی ها و وابسته شدن برخی مسیر های نقل و انتقال ارز به کشور هایی از جمله امارات متحده عربی ، وابستگی به سوئیفت و همچنین واردات کالای قاچاق همه از جمله مسائلی بودند که بر رشد نرخ ارز تاثیر مستقیم گذاشتند .

با وجود رخ دادن تمام این اتفاقات بازار ارز کشور از اواخر سال قبل رنگ و روی تنش را به خود دید . بازار ارز در این مدت شاهد رشد بیش تر از ۳۰ ٪ در نرخ ارز بود که این موضوع کاملا بیان کننده میزان تنش وارد شده به بازار ارز می باشد .

مهمترین دلایل افزایش نرخ دلار

ذخیره ارزی کشور چقدر است ؟

در این مدت با توجه به گزارشی که از سمت پژوهشکده پولی کشور ارائه شد ، کشور ایران به وسیله ارزی که از سوی صادرات در زمینه نفت و فرآورده های پتروشیمی حاصل شده است ، چیزی در حدود ۱۱۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد . و به همین دلیل فعلا تراز تجاری کشور مثبت است . این مبلغ از ذخیره ارزی و همچنین وجود تراز تجاری مثبت برای کشور ، با توجه به تنش های اخیر و نا به سامان بودن شرایط اقتصادی نکته ی مثبتی به حساب می آید .

صرافی پارسه : خرید و فروش انواع حواله ارزی ، اعلام نرخ لحظه ای ارز ، خرید و فروش دلار ، خرید و فروش سکه ، ارسال پول به ایران ، ارسال پول به کشورهای دیگر

راه های ارتباطی صرافی پارسه :

تماس با شماره های : ۵۴۹۰۱ (خط ویژه) – ۸۸۹۰۸۰۰۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۰ – ۸۸۹۳۴۳۹۱

فکس :  ۸۸۸۵۴۳۸۴

آدرس : تهران، میدان فاطمی، ضلع جنوب شرقی، پلاک ۴/۱

کانال تلگرام : صرافی پارسه

وبسایت : www.parsehex.com

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *