روش‌های اعلامی بانک مرکزی برای بازگشت ارز

روش‌های اعلامی بانک مرکزی برای بازگشت ارز

روش‌های اعلامی بانک مرکزی برای بازگشت ارز ، قابلیت اجرا ندارد

روش‌های اعلامی بانک مرکزی برای بازگشت ارز ، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با انتقاد از اجرایی نشدن روشهای مطرح شده از سوی دولت برای بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: این روشها تنها بر روی کاغذ است و عملا قابلیت اجرایی پیدا نکرده است و تنها روش ممکن، همان بازگشت ارز از طریق سامانه نیما است.

از میان روشهای پیشنهادی مطرح شده برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به داخل کشور، تنها روش عرضه به سامانه نیمایی در حال اجرا است و بدلیل مشکلات موجود، این روش نیز برای صادرکنندگان یا ممکن نیست و منتج به ضرر میشود.

متاسفانه این روشها تنها بر روی کاغذ است و عملا قابلیت اجرایی پیدا نکرده است و تنها روش ممکن، همان بازگشت ارز از طریق سامانه نیما است.

وی خاطرنشان کرد: بعنوان مثال وقتی صادرکننده میخواهد ارز حاصل از صادراتش را در اختیار واردکننده دیگری قرار دهد، فرایند ثبت سفارش امکان پذیر نیست و از سوی دیگر، اگر خودش هم بخواهد ارز حاصل از صادرات خود را صرف واردات کالای دیگری کند، با بهانه اینکه در چند سال گذشته سابقه واردات آن کالا را نداشته و دلایل دیگری از این دست، امکان واردات را ندارد.

به گفته رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، تصمیمات اخیر دولت و مشکلات حاصل از تعهدات ارزی باعث کاهش شدید صادرات ایران طی ماه‌ های اخیر شده و این روند نزولی صادرات هم چنان ادامه خواهد داشت.

برای اطلاعاتی بیشتر در مورد نرخ ارز و اطلاع از اخبار های بیشتر کافیست صرافی پارسه را دنبال کنید تا از اخبار داغ روز ارز و صرافی ها باخبر شده و برای انجام کارهای ارزی و تبادل ارز خود به ارز های دیگر به صرافی پارسه مراجعه کنید.

اخبار ارزاخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *