روند جدید صرافی ها

روند جدید صرافی ها

 

تا قبل از بخشنامه روز چهارشنبه بانک مرکزی برای صرافی ها، پروسه کاری به این شکل بود که :

بازرگان باید به بانک مراجعه کرده و بعد از ارائه تضمین بانک را ، از طریق سیستم بانکی مبالغ خود را به حساب بانک واریز و بانک نیز این پول را از سیستم بانکی به حساب شرکت یا بازرگان واریز میکرد.

ضمن اینکه بانک ها نیز بعد از دریافت مبلغ مورد معامله، به خاطر نداشتن تضمین مورد نظر از صرافی های شخصی، از واریز وجوه ممانعت می کردند.

اما بعد از این بخشنامه مقرر شده که مشتری بعد از اینکه تضمین مورد نظر را ارائه می دهد، صرافی مد نظرش را هم انتخاب کرده و بعد مبلغ ریالی ارز معامله شده را به حساب صرافی منتخب خود که حساب شرکت تضامینی است واریز کند و این یعنی همان روشی که در گذشته اعمال میشد.

آنچه مد نظر بانک مرکزی و دولت است باید به صورت تضمین از افراد دریافت شود که پس از تامین، آن فرد به صرافی موردنظر خود مراجعه کرده و حواله را انجام می دهد، ضمن اینکه فرد متقاضی بعد از اینکه کالای خود را به داخل کشور حمل کرد با ارائه مدارک و مستندات و برگ سبز گمرکی به بانک مراجعه کرده و وثیقه های خود را از بانک آزاد مینماید، ضمن اینکه کارمزدی را نیز بابت ایفای تعهدات از مشتری به صورت جدا دریافت می نماید.

در شکل روند جدید صرافی ها تغییراتی مشاهده می شود.

در این نوع بانک مرکزی به راحتی می تواند از طریق بانک های عامل تبادلات به نرخ روزانه را در سامانه نیما رصد نماید ؛البته در سامانه نیما فقط صرافی های مجاز حضور دارند که فهرست آنها در سایت رسمی کانون صرافان وجود دارد و بازرگانان می توانند اسامی به روز شده صرافی های مجاز را از این مرجع قانونی صرافان در کشور دریافت نموده وعملیات ارزی خود را از طریق آنها انجام دهند.

 

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *