مطالبی برای خریداران ارز

سازماندهی صرافی ها

سازماندهی صرافی ها ،  رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نقش مثبت صرافی های مجاز در اقتصاد کشور گفت: صرافی های مجاز همکاران نظام بانکی کشور هستند اما تحولاتی رخ داده است و باید تغییراتی انجام پذیرد.

رئیس کل بانک مرکزی به اقتصاد با ثبات و رشد اقتصادی مناسب کشور نیز اشاره کرد و افزود: احساسی که خود ما داشتیم و بررسی هایی که همکارانم در بانک مرکزی انجام دادند نشان داد که عوامل غیر اقتصادی التهابات اخیر بازار ارز را رقم زده است و شرایط اقتصادی کشور به گونه ای نیست که اقتضای دلار ۵ هزار تومانی و بیشتر از آن در آن دیده شود.

یکسان سازی نرخ ارز

رئیس کل بانک مرکزی گفت: عامل اثر گذار بر التهابات بازار غیراقتصادی و نشأت گرفته از هیجانات کاذب در بازار و شایعات بود . رئیس کل بانک مرکزی با یادآوری دشمنی دشمنان و تلاش آنها برای ایجاد اختلال در بازار ایران و غیر شفاف و ناایمن و نامطمئن نشان دادن فضای اقتصادی کشور گفت: در داخل هم هستند برخی از منتقدان و تحلیلگران که با تحلیل های نادرست موجب التهاب بازار می شوند.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین با اشاره به یکسان سازی نرخ ارز گفت: با اعلام نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به نوعی مدلی را برای نفوذ ناپذیر و مصون کردن اقتصاد شروع کردیم.

نظرات مردم نسبت به نوسانات بازار ارز و وضعیت صرافی ها

منبع :وبسایت تماشا

پلمپ صرافی های غیر مجاز

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سعید منتظر المهدی سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه آرامش نسبی در بازار ارز حاکم شده است، اظهار کرد: در شش روز گذشته ۸۰ صرافی غیر مجاز شناسایی و پلمب شد و به بیش از ۷۰ صرافی که مدارک آن‌ها از طریق بانک مرکزی تایید نشده بود فرصت و اخطار پلمب داده شد.

وی ادامه داد: ۳۹ نفر از دلالان و سوداگران بازار ارز شناسایی و دستگیر شدند. سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه برخورد‌های پلیس مشمول کسانی می‌شود که خارج از ضوابط بانک مرکزی فعالیت می‌کنند، گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی ساز و کار‌های لازم برای تامین ارز متقاضیان در ۳۳ گروه مشخص شده است. امیدواریم بانک مرکزی ساز و کار‌های لازم برای پویای صرافی‌های مجاز را دو چندان کنند تا شاهد رونق کسب و کار این افراد باشیم.

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *