سفره رمضان ارزان می‌شود؟

سفره رمضان ارزان می‌شود؟

سفره رمضان ارزان می‌شود؟

سفره رمضان ارزان می‌شود؟ ، ماه رمضان امسال در شرایطی شروع می‌شود که گرانی ارز عمومی و مواد غذایی ادامه دارد و قیمت‌ها خیال پایین آمدن ندارد. با وجود مصوبات مکرر ستاد تنظیم بازار، قیمت بسیاری از مواد غذایی پرمصرف، همچنان صعودی است.

مسؤولان صنفی و اتحادیه‌ها هم از گرانی ارز عمومی گلایه‌مندند، چراکه موجب کاهش فروش آن‌ ها شده است. این در حالی است که دولت موظف است تامین اقلام پرتقاضا و پرمصرف خوراکی در ماه‌رمضان را در دستور کار قرار دهد. علاوه بر این، دولت وظیفه دارد با کنترل قیمت اقلام اساسی و نظارت مستمر بر قیمت کالا‌ها در بازار، مانع از گران‌فروشی و افزایش قیمت‌ها شود. با این حال، انتظار می‌ رود دستور هفته گذشته حسن روحانی به چهار وزیر برای مقابله با گران فروشی کالا‌های اساسی به نتیجه برسد و بخشی از فشار تورمی کاسته شود.

کاهش تقاضا برای گوشت قرمز

گوشت قرمز که در یک‌ سال اخیر افزایش چشمگیری را تجربه کرد، هنوز هم دور از دسترس خرید عموم مردم است.
ماه رمضان سال گذشته گوشت گوسفند هر کیلو ۵۲ هزار تومان و گوشت گوساله ۴۳ هزار تومان بود، اما امسال قیمت این محصولات تقریبا دو برابر شده است.
هم‌ اکنون کف قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی بدون دنبه حدود ۹۵هزار تومان، با دنبه ۹۲ هزار تومان و گوشت گوساله ۹۵ هزار تومان است؛ این در حالی است که قیمت این محصولات در برخی نقاط بیشتر از این قیمت‌هاست.

در ماه رمضان قیمت های نجومی محصولات امیدواریم که پایین بیاید تا مردم بتوانند بدون نگرانی گرانی قیمت ها سر سفره رمضانشان غذاهای دلخواهشان را تدارک ببینند.

برای اطلاع از اخبار روز ارز و اطلاع از قیمت ها میتوانید با صرافی پارسه در ارتباط باشید تا از اخبار های روز ارز با خبر شوید. برای انجام خدمات صرافی میتوانید با صرافی پارسه در ارتباط باشید.

 

اخبار ارزاخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *