شرایط فروش ارز در صرافی ها

شرایط فروش ارز در صرافی ها

شرایط فروش ارز در صرافی ها چیست؟

۱۶‌/۰۵‌/۱۳۹۷ هیئت وزیران، “دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌ های مجاز” به شرح زیر ابلاغ می‌ شود:

– خرید و فروش ارز حاصل از صادرات بصورت حواله‌ های ارزی در چارچوب مقررات ارزی بر مبنای نرخ بازار صرفاً از طریق “سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) ” مجاز است.

– صرافی‌ های مجاز معتبر موظفند حواله‌ های ارزی خریداری شده از صادرکنندگان را در سامانه نیما و یا بواسطه سایر صرافی‌ های معتبر و بانک‌ های عامل حداکثر ظرف مدت سه روز کاری به فروش رسانند.

– خرید و فروش ارز بصورت اسکناس  توسط صرافی‌ های مجاز معتبر صرفاً با ثبت در “سامانه نظارت ارز (سنا) ” امکان‌ پذیر است.

– کلیه صرافی‌ های مجاز معتبر می‌ توانند نسبت بخرید ارز بصورت اسکناس با رعایت مقررات ارزی و مقررات مبارزه با پولشویی اقدام کنند.

– فروش ارز بصورت اسکناس توسط صرافی‌ های مجاز معتبر بابت مصارف ارزی خدماتی بشرح فهرست زیر با رعایت مقررات ارزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز است.

مدارک و شرایط فروش ارز در صرافی ها در جدول زیر ذکر شده است

 

شرایط فروش ارز در صرافی ها

 

مسئولان بانک مرکزی در حوزه ارزی تاکید کرده اند که فروش ارز با ارائه بلیت، پاسپورت و فیش پرداخت عوارض خروج از کشور به متقاضیان اقدامی غیرقانونی است.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد که هیچ گونه تغییری در قوانین و مقررات بانک مرکزی مبنی بر خرید و فروش ارز صورت نگرفته است و متقاضیان میتوانند ارز مورد نیاز خود را از صرافیهای مجاز بانک مرکزی تامین کنند.

براساس دستورالعمل بانک مرکزی سقف فروش ارز از سوی صرافیهای منتخب بانکی به صرافیهای مجاز، یکصد هزار دلار و یا یورو است.

اشخاص حقیقی و حقوقی میتوانند تا سقف پنج هزار یورو و یا دلار از این صرافیها ارز مورد نیاز خود رافقط با ارائه کارت ملی بصورت روزانه تهیه کنند.

برای اطلاع از نرخ ارز و اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با صرافی پارسه در ارتباط باشید تا اخبار روز را در این زمینه دریافت نمایید.

اخبار ارزاخبار صرافی پارسهصرافی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *