مشکل سامانه نیما و روی آوردن به صرافی خصوصی

صرافی های خصوصی

مشکل سامانه نیما برطرف نشده است و درنتیجه صرافی بانک ها به سراغ صرافی خصوصی می روند.

ورود صرافی های خصوصی به سامانه نیما

دبیر شورای کانون صرافی گفتند:  بر اساس اساسنامه بانک ، صرافی‌ خصوصی می توانند در سامانه نیما وارد مزایده شوند و همچنین این کار باعث شده است که صرافی ها خصوصی های زیادی کسب و کارشان گسترش پیدا کند.

همچنین با ورود صرافی خصوصی به این سامانه با مشکل بزرگی برای رقابت در این سامانه نیما مواجه شده است. در حال حاضر صرافی بانک توان رقابت را از صرافی ها خصوصی گرفته اند و اجازه ورود در مزایده ارز را از صرافی های خصوصی گرفته اند.

با انجام این کار صرافی بانک ها باعث شده اند که صرافی خصوصی از ارائه ارز بهره مند نمی شوند. همچنین صرافی خصوصی نمی توانند جوابگوی مشتری ها باشند زیرا از رقابت بخش ارز حذف شده اند.

مشکل سامانه نیما

اگر سامانه نیما مشکلاتش حل نشود می تواند مشکلات جدی از جمله ارائه و جوابگویی به درخواست ها داشته باشیم و همچنین در حال حاضر به صرافی خصوصی پاسخی داده نمی شود به دلیل اینکه کار مناسبی ندارند. ولی به درخواست های صرافی بانک ها رسیدگی می شوند.

همچنین باید رقابت منصفانه و عادلانه ای برقرار شود زیرا صرافی خصوصی در شهرستان ها به دلیل ضعیف بودن در رقابت نمی توانند با صرافی بانک ها و رقابت کنند به همین دلیل از رقابت کنار می روند و این عادلانه نیست به همین دلیل باید یک چاره ای برای این رقابت ها در نظر گرفت.

همچنین شایعه ای درباره ی بها دلار ۴۱۰۰ تومانی وجود دارد که این شایعه واقعیت ندارد و همچنین در سامانه نیما تایید نشده است. در سامانه نیما اطلاعات خریدار و فروشنده محفوظ است و همچنان اشکال ارائه ارز وجود دارد و تا زمان بر طرف این مشکل به صرافی های خصوصی مراجعه کنید.

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *