نرخ خرید ارز از صرافی ها توافقی شد

نرخ خرید ازر

نرخ خرید ازر از صرافی ها در حال حاضر یک نرخ توافقی است . خرید ارز از صرافی های دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی از دیروز ۲۰٫۰۴٫۹۷ به طور رسمی از طریق سامانه جامع تجارت آغاز شد .
بر اساس صدور یک اطلاعیه از سمت سازمان توسعه تجارت اینگونه اعلام شد که امکان خرید ارز به نرخ توافقی از صرافی های دارای مجوز برای واردکنندگانی که کالاهایی با الویت درجه سوم را وارد می کنند ، هم اکنون از طریق سامانه تجارت به وجود آمده است .

نرخ خرید ازر از صرافی ها توافقی شد

تمامی واردکنندگانی که قصد اقدام به خرید ارز به نرخ توافقی از صرافی ها را دارند ، می بایست ابتدا ۴ مرحله راطی کنند . این ۴ مرحله به شرح زیر می باشد :
۱- ثبت سفارش
ثبت سفارش باید خود شامل سه مرحله مهم می باشد : الف ) نوع عملیات ب ) محل تامین ارز ج ) انتخاب کالا که باید شامل کالاهای گروه سوم باشند .
۲ – ثبت درخواست
ثبت درخواست باید توسط مراجعه کردن به بانک عامل و درخواست ثبت گواهی آماری در پرتال ارزی انام شود . گواهی ثبت آماری نیز باید از نوع ثبت آماری ارز اشخاص از محل صادرات باشد .
۳ – ارائه تعهدات لازم به بانک عامل
پس از گذرندان مرحله ثبت گواهی آماری و تایید آن توسط بانک مرکزی ، نوبت به مرحله ارائه تعهدات لازم و یا ارائه وثیقه به بانک عامل می رسد .
۴ – تکمیل فرآیند خرید ارز از صرافی های مجاز
در این مرحله که مرحله آخر نیز می باشد می توان با مراجعه به بخش خرید ارز در سامانه تجارت و تکمیل مراحل خرید ارز از صرافی ها ، فرآیند خرید را تکمیل نمود .
در نتیجه مراحل خرید ارز از سامانه تجارت همچنان مانند گذشته است و تنها تفاوتی که در این فرآیند به وجود آمده است ، نرخ خرید ازر از صرافی هاست که به صورت توافقی می باشد . هم اکنون نیز همچون گذشته درخواست ارائه شده از سمت وارد کنندگان توسط سامانه نیما برای صرافی های دارای مجوز ارسال می گردد.

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *