کاهش نرخ معاملات ارزی

کاهش نرخ معاملات ارزی

معاملات ارزی در بازار ارز چند روزی است که کم تنش تر شده است و دیگر همانند گذشته پر التهاب نیست . البته بهتر است بگوییم که این موضوع به معنای پایین آمدن قیمت ها نیست و قیمت ها همچنان هم بالاست .

برخی صرافی های دارای مجوز رسمی معتقدند که کم شدن ساعت کاری بانک ها به دلیل گرم شدن هوا و صرفه جویی در مصرف برق یکی از مهم ترین دلایل کاهش نرخ معاملات ارزی در بازار ارز می باشد .

دولت خرید و فروش ارز در جهت کسب سود و دلالی را غیر رسمی و قاچاق می داند و برای جلوگیری از آن فعالیت صرافی ها در زمینه خرید و فروش ارز را بسیار محدود کرد . در همین راستا این معاملات ارزی بیشتر به سمت بانک ها شناور شد و همین امر سبب افزایش قیمت ارز در بازار آزاد شد .

البته این تنها دلیل برای افزایش قیمت ها نبود بلکه در این خصوص دلایل زیادی مطرح شده است . از جمله شفاف نبودن معاملات در بازار ارز . همه ما می دانیم که بسیاری از معاملات ارزی به صورت پنهانی و غیر شفاف انجام می شود .

دلیل دیگر نیز می تواند افزایش تقاضای حبابی برای ارز باشد . هنگامی که قیمت دلار به یکباره به دلیل اعلام تحریم ها از سمت ایالات متحده آمریکا بالا رفت ، در میان مردم یک افزایش تقاضای هیجانی در خصوص دلار شکل گرفت .

 

بر اساس دلایل ذکر شده تا چندی پیش قیمت دلار حتی نزدیک به ۹ هزار تومان شد . اما اکنون و در روز های اخیر شاهد سیر کاهشی قیمت دلار هستیم .

البته باید به یک نکته بسیار مهم اشاره کنیم آن هم این که درست است که می گوییم قیمت ارز رو به کاهش است ، اما همچنان نرخ ارزی همچون دلار با نرخی که دولت برای آن تعیین کرده است چیزی در حدود دو برابر اختلاف دارد .

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *