۵۰۰۰ یورو ارز مسافری توسط صرافی های مجاز ارائه میشود.

5000 یورو ارز مسافری

۵۰۰۰ یورو ارز مسافری در صرافی های مجاز ارائه میشود.

با ابلاغ بانک مرکزی امکان خرید ارز تا سقف ۵۰۰۰ یورو ارز مسافری برای سفرهای خارجی از صرافی های مجاز امکان پذبر است.

به نقل از صدا و سیما، هیئت دولت تصمیم گرفت که دوباره خرید و فروش ارز آزاد شود و صرافی ها فعالیت خود را آغاز کنند. سیاست ارزی بانک مرکزی بر این قرار گرفت که صرافی های مجاز فعالیت خود را در جهت خرید و فروش ارز مجددا شروع کنند البته بارعایت مقررات ارزی و مبارزه با پولشویی!

بر اساس این ابلاغیه صرافی های معتبر میتوانند حداکثر ۵ درصد از حواله های ارزی خریداری شده را به صورت اسکناس نموده و به فروش رسانند و کلیه هزینه های نقل و انتقال به عهده خریدار میباشد.

مصارف خدماتی که فروش ارز به آنها مجاز است:

دانشجویی و دانش آموزی – درمانی – مسافرتی – حق عضویت و حق ثبت نام سازمانها و مجامع بین المللی ،محافل علمی – هزینه چاپ مقالات علمی، فرصت مطالعاتی – هزینه اشتراک و اجاره شبکه های اجتماعی – هزینه برگزاری همایش های بین المللی و اعطای جوایز جشنواره ها و مسابقات – هزینه شرکت در نمایشگاه های خارج از کشور – هزینه انجام آزمایشهای علمی و فنی – انتشار آگهی در خارج از کشور و دریافت گواهی بین المللی – هزینه شرکت های اعطام کننده زائرین به عتبات عالیات – ثبت نام در آزمونهای بین المللی – هزینه حقوق و مزایای کارکنان شاغل در ایران – رانندگان حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت – هزینه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی – هزینه خرید امتیاز پخش فیلم – انتشار آگهی در خارج از کشور و دریافت گواهی بین‌المللی – هزینه خدمات کنسولی سفارت‌خانه‌های خارجی –  شرکت‌ در دوره‌های آموزشی و پژوهشی خارج از کشور – هزینه خدمات کنسولی سفارت‌خانه‌های خارجی –  تبدیل مانده ریالی ناشی از خرید ارز اتباع خارجی – حق الوکاله دعاوی خارجی

مسافران بر اساس اعلام بانک مرکزی با در دست داشتن بلیط ،گذرنامه و ویزا اقدام به دریافت ارز تا سقف ۵۰۰۰ یورو ارز مسافری یا ارزهای دیگر معادل آن از صرافی معتبر نمایند. تا ۱۰۰ یورو هم بابت هزینه خدمات کنسولی از جمله ویزا و .. صرافی ها مجاز به فروش ارز به مسافران هستند.

اخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *