افزایش قیمت طلا در بازار

افزایش قیمت طلا در بازار

افزایش قیمت طلا در بازار

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۲۸۸.۶ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۲۹۰.۷ دلار رسید.

پاول روز جمعه اظهار کرد که از ریسک‌ های مرتبط با کندی اقتصادی آگاه است و در تصمیمات سیاستی که امسال گرفته میشود صبور خواهد بود. اظهارات وی انتظارات برای این‌که بانک مرکزی آمریکا ممکن است روند تحکیم سیاست پولی را در سال ۲۰۱۹ متوقف کند را بالا برد.

قیمت طلا در این فاصله بدلیل اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا بالاتر خواهد رفت و احتمالا سرمایه‌گذاران شروع به خرید طلا کرده‌ اند.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز جاری ۰.۲ درصد کاهش یافت. کاهش ارزش دلار، معاملات طلا را که به ارز آمریکا قیمت‌گذاری میشود برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر میکند.

سرمایه‌گذاران انتظار داشتند بانک مرکزی آمریکا پس از سه دور افزایش نرخ‌ های بهره در سال گذشته، هم چنان در مسیر تحکیم سیاست پولی گام بردارد اما ادامه جنگ تجاری و آمار اقتصادی مایوس‌کننده، انتظارات مذکور را تعدیل کرده است.

طلا به افزایش بیشتر نرخ‌ های بهره آمریکا حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد، بالا میرود و جذابیت سرمایه‌گذاری کمتری پیدا میکند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۶.۹۹ دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۵.۷۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۸۲۳.۴ دلار معامله شد.

برای اطلاعات بیشتر درمورد نرخ ارز و طلا کافیست با صرافی پارسه در ارتباط باشید تا از نرخ های روز خبردار شوید.

منیع : گزارش ایسنا

اخبار ارزاخبار صرافی پارسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *